Brev:
Er min søn autist
12. december 2021
Alder:
10 mdr.
Er min søn autist
Hej Helen.
Da Max var 6 måneder, var han i et meget langt og vanskeligt tigerspring - måske. Jeg begyndte at blive ret bekymret for om der kunne være andet galt med ham.
Max har aldrig grædt som spæd, han har aldrig kunne lide nærkontakt og jeg synes heller ikke at hans øjenkontakt er optimal. Jeg har vendt det med min sundhedsplejerske flere gange, og hun siger altid at alt virker helt normalt. Selv tænker jeg at han måske kan være autist. Men tør jo nærmest ikke at sige det til nogen. For tænk hvis jeg ikke har ret.
Som tidligere beskrevet, er han også meget humørsvingende og svær at stille tilfreds.
Jeg har også nævnt for mødregruppen, at jeg synes at Max er anderledes. Men ingen kan se hvad jeg mener. Han er jo som regel bare et nemt og smilende barn, når vi er ude.
Jeg har prøvet at ligge mine bekymringer på hylden, men nu er de dukket op igen.
Jeg synes altså ikke hans øjenkontakt er optimal og jeg synes altid at han har været et lidt anderledes barn.
Han er så småt startet i dagpleje (har været der en uge) hvor jeg til opstartsmødet nævnte at de gerne må være opmærksom på hans øjenkontakt. Skal jeg bare lade dem vurdere lidt på det, eller skal jeg søge videre med mine bekymringer?
Sundhedsplejersken har netop været her, og hun sagde igen, at hun fint kan holde øjenkontakt med ham.
Og man kan godt få øjenkontakt med ham, han holder den bare ikke og han søger den ikke. Han er nemmere at holde øjenkontakt med på afstand. Han kan ikke lide nærkontakt og vender sig altid udad, når man tager ham op. Han er fint med motorisk, men har haft svært ved at lære at spise. Det går dog bedre og bedre.
Hvad tænker du?
Med venlig hilsen
Mor