Brev:
7 måneder og helt desperat efter mor
12. november 2021
Alder:
7 mdr.
7 måneder og helt desperat efter mor
Hej Helen,
Nu er der endelig ro på storebror, men det kokser for os med lillesøster. Hun er 7 måneder og 2 dage, fuldammet til hun var 6 måneder, hvorefter vi langsomt er trappet ud af amning. Hun ammer kun om natten nu, og så om dagen hvis vi lige er et sted, hvor der ikke er flaske eller grød tilgængeligt.
Men hun ELSKER sin mor. Hun græder ulykkeligt, så snart jeg forlader rummet og selv far er bedst, hvis hun bare sidder på mit skød og kan røre ved ham. Vi prøver med at han bader hende og giver hende flaske (hun har accepteret flasken helt fint), samt går ture med barnevognen - i øvrigt det eneste de kan lave sammen, som hun er glad for - men kun badet foregår ikke i gråd. Uanset om jeg er i nærheden, kan han godt droppe at give hende flaske. Hvad gør vi? Hun skal i dagpleje fra januar og jeg kunne godt tænke mig, at hun ikke bare bliver klar til at være væk fra mig den dag, hun starter, men er klar til det inden da.
Et andet problem er nætterne. Hun vågner mellem 5 og 10 gange om natten og falder kun til ro, ved at blive ammet. Hverken en hånd på maven eller ryggen, en sut, en beroligende sang eller hvad jeg ellers kan finde på, virker. Hun græder, til hun får brystet i munden. Vi giver hende aftensmad ca 17.30, og så en flaske vælling ca kl. 19, inden vi putter hende kl. 19.30 hvor hun falder i søvn efter flasken, 90% af tiden helt uden brok og uden jeg behøver sidde derinde. Hun er vågen, når jeg lægger hende, men falder i søvn få minutter efter. Til tidere lidt længere, men så pludrer hun som regel til hun sover.
Hvordan får jeg min nattesøvn tilbage? Indtil vi begyndte at vænne hende fra amning om dagen, som hun helt fint - vågen 2-3 gange om dagen, og det kan jeg fint leve med, også når jeg skal arbejde igen.
Jeg håber du endnu en gang har nogle vise ord - og at det lyder normalt og som noget, der kan løses. 😅