Brev:
Kontakt
22. juni 2021
Alder:
6 mdr.
Kontakt
Kære Helen
Mit skønne datter på snart 6 måneder, har de seneste måneder kun pludret for sig selv. Vi forsøger at gentage hende og opmuntre til snak med os, men det er som om hun ikke rigtig fanger det eller kigger tilbage på os når vi forsøger, trods for at hun pludrer rigtig meget.
Men hun er kun interesseret i at pludresnakke med loftet eller ud i rummet, og dette gør mig da bekymret. Da hun var 1,5 til 3 måneder kunne vi sagtens have samtaler med hende, men efter verdenen åbnede sig mere er det som om dette er gået i stå.
Hun er meget nysgerrig og har altid store øjne der kigger rundt i rummet og vi kan bedst få kontakt med hende når hun ligger på legetæppet på lidt afstand. Hvilket er næsten umuligt hvis man sidder med hende, dette har også været svært siden hun blev 3 måneder. Når min kæreste og jeg sidder og snakker kigger hun enormt meget på os, men derudover føler jeg mig som luft, når jeg er alene med hende.
Når hun sidder i autostol eller lige er vågnet i barnevogn har vi super kontakt og det er disse steder jeg kan få hende til at skraldgrine - dette er ellers ekstremt svært.
Jeg undrer mig meget over dette mønster som har stået på i mange måneder snart. Og at der er så mange ting der ændrede sig da hun blev 3 måneder - hun kunne også rulle om på ryggen dengang, men nu er det kun til maven.
Hun er ellers glad nok og giver ikke meget brok fra sig, men er derudover meget anspændt og motorisk urolig, kan kun sove 45 min ad gangen om dagen, og kun hvis man holder i arme og ben til hun sover da de ellers kører hende op.
Hvad tror du dette kan skyldes?
Kærlig hilsen
en lidt undrende mor