Kontakt

22. juni 2021

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Kontakt

Kære Helen

Mit skønne datter på snart 6 måneder, har de seneste måneder kun pludret for sig selv. Vi forsøger at gentage hende og opmuntre til snak med os, men det er som om hun ikke rigtig fanger det eller kigger tilbage på os når vi forsøger, trods for at hun pludrer rigtig meget.

Men hun er kun interesseret i at pludresnakke med loftet eller ud i rummet, og dette gør mig da bekymret. Da hun var 1,5 til 3 måneder kunne vi sagtens have samtaler med hende, men efter verdenen åbnede sig mere er det som om dette er gået i stå.

Hun er meget nysgerrig og har altid store øjne der kigger rundt i rummet og vi kan bedst få kontakt med hende når hun ligger på legetæppet på lidt afstand. Hvilket er næsten umuligt hvis man sidder med hende, dette har også været svært siden hun blev 3 måneder. Når min kæreste og ...

Annonce

... jeg sidder og snakker kigger hun enormt meget på os, men derudover føler jeg mig som luft, når jeg er alene med hende.

Når hun sidder i autostol eller lige er vågnet i barnevogn har vi super kontakt og det er disse steder jeg kan få hende til at skraldgrine - dette er ellers ekstremt svært.

Jeg undrer mig meget over dette mønster som har stået på i mange måneder snart. Og at der er så mange ting der ændrede sig da hun blev 3 måneder - hun kunne også rulle om på ryggen dengang, men nu er det kun til maven.

Hun er ellers glad nok og giver ikke meget brok fra sig, men er derudover meget anspændt og motorisk urolig, kan kun sove 45 min ad gangen om dagen, og kun hvis man holder i arme og ben til hun sover da de ellers kører hende op.

Hvad tror du dette kan skyldes?

Kærlig hilsen
en lidt undrende mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina