Brev:
Sut vs tommel
20. juni 2021
Alder:
5 mdr.
Sut vs tommel
Kære Helen,
Vores dejlige søn S på 5 mdr. har ikke villet tage sutten, selvom han har haft et større suttebehov end hvad brystet gav. Jeg har prøvet alle mulige metoder og typer sut over de sidste måneder, men det er som om han ikke gider, når det ikke er den “ægte” vare.
Efterhånden har han så fundet sin tommel og er nu så glad for den, at han også propper den ind pr automatik når han ligger og leger og kommer ikke videre der fra.
Jeg vil enormt gerne have ham til at tage sutten - hovedsageligt af fremtidige tandrelaterede årsager. Har du nogle tips til at “nulstille” processen og fjerne tommelen mens sutten kan sætte sig fast?
Det skal nævnes at han pt er 74cm lang og vejer 10,5kg. Han er begyndt så småt på skemad og kan godt lide det. Han har heller ikke villet tage flasken, men er nu begyndt lidt at ville, hvis han får lov selv at holde den.
Jeg håber meget du kan hjælpe, for jeg er på et sted, hvor jeg enten skal acceptere mit nederlag og bare lade tommelsutningen få frit løb eller fortsætte kampen og håbe sutten pludselig vinder.
På forhånd tak.
Venligst,
En lidt stresset mor.