Sut vs tommel

20. juni 2021

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Sut vs tommel

Kære Helen,

Vores dejlige søn S på 5 mdr. har ikke villet tage sutten, selvom han har haft et større suttebehov end hvad brystet gav. Jeg har prøvet alle mulige metoder og typer sut over de sidste måneder, men det er som om han ikke gider, når det ikke er den “ægte” vare.

Efterhånden har han så fundet sin tommel og er nu så glad for den, at han også propper den ind pr automatik når han ligger og leger og kommer ikke videre der fra.

Jeg vil enormt gerne have ham til at tage sutten - hovedsageligt af fremtidige tandrelaterede årsager. Har du ...

Annonce

... nogle tips til at “nulstille” processen og fjerne tommelen mens sutten kan sætte sig fast?

Det skal nævnes at han pt er 74cm lang og vejer 10,5kg. Han er begyndt så småt på skemad og kan godt lide det. Han har heller ikke villet tage flasken, men er nu begyndt lidt at ville, hvis han får lov selv at holde den.

Jeg håber meget du kan hjælpe, for jeg er på et sted, hvor jeg enten skal acceptere mit nederlag og bare lade tommelsutningen få frit løb eller fortsætte kampen og håbe sutten pludselig vinder.

På forhånd tak.
Venligst,
En lidt stresset mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina