Brev:
Græder ikke med tårer
13. maj 2021
Alder:
4 mdr.
Græder ikke med tårer
Kære Helen
Jeg er blev mor til min skønne datter for 4,5 måned siden. Det var en svær start, da jeg i graviditeten fik svær angst og efter fødslen havde jeg et par måneder hvor jeg desværre led i rollen som mor. Dog gjorde jeg ALT for at være der for min datter, selvom jeg inderst inde ikke kunne holde det ud.
Jeg er desværre meget bekymret for hende. Hun griner en gang i mellem men ikke meget, hvilket giver god mening da hun går rundt med en halv trist mor til hverdag. Hun er ellers en meget opmærksomhedssøgende og nysgerrig baby og dette bliver altid påpeget når vi er ude. Dog har hun perioder hvor hun lukker sig selv inde fra mig, og i disse perioder er jeg ekstra bekymret over hendes kontakt med mig - men jeg ser dette typisk i perioder hvor der sker en masse udvikling. Hun er generelt urolig og anspændt - hvilket vi går til osteopat for at løsne.
Hun sover kun 40 minutters lure og bliver lagt til lur 5 gange hver dag - sådan har det været siden hun blev 5 uger. Dette har jeg dog accepteret, da hun tilgengæld sover nogenlunde om natten.
Det undrer mig at hun ikke længere rigtig græder, for det meste klynker hun kun, hvilket hun har gjordt MEGET især den sidste måned.
Hun har heller aldrig grædt med tårer, hvilket gør mig dybt bekymret og jeg er bange for hvad dette kan skyldes? Hun har fået både en finger hårdt i øjet, og haft et stort stykke snavs i øjet hvor ingen af delene bemærkede hun.
Ved du hvad dette kan skyldes?
Kærlig hilsen
Mor A.