Græder ikke med tårer

13. maj 2021

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Græder ikke med tårer

Kære Helen

Jeg er blev mor til min skønne datter for 4,5 måned siden. Det var en svær start, da jeg i graviditeten fik svær angst og efter fødslen havde jeg et par måneder hvor jeg desværre led i rollen som mor. Dog gjorde jeg ALT for at være der for min datter, selvom jeg inderst inde ikke kunne holde det ud.

Jeg er desværre meget bekymret for hende. Hun griner en gang i mellem men ikke meget, hvilket giver god mening da hun går rundt med en halv trist mor til hverdag. Hun er ellers en meget opmærksomhedssøgende og nysgerrig baby og dette bliver altid påpeget når vi er ude. Dog har hun perioder hvor hun lukker sig selv inde fra mig, og i disse perioder er jeg ekstra bekymret over hendes kontakt med mig - men jeg ser dette typisk ...

Annonce

... i perioder hvor der sker en masse udvikling. Hun er generelt urolig og anspændt - hvilket vi går til osteopat for at løsne.

Hun sover kun 40 minutters lure og bliver lagt til lur 5 gange hver dag - sådan har det været siden hun blev 5 uger. Dette har jeg dog accepteret, da hun tilgengæld sover nogenlunde om natten.

Det undrer mig at hun ikke længere rigtig græder, for det meste klynker hun kun, hvilket hun har gjordt MEGET især den sidste måned.

Hun har heller aldrig grædt med tårer, hvilket gør mig dybt bekymret og jeg er bange for hvad dette kan skyldes? Hun har fået både en finger hårdt i øjet, og haft et stort stykke snavs i øjet hvor ingen af delene bemærkede hun.

Ved du hvad dette kan skyldes?

Kærlig hilsen
Mor A.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor