Brev:
Tryghedssøgende barn i vuggestue
21. april 2021
Alder:
23 mdr.
Tryghedssøgende barn i vuggestue
Kære Helen
Vores datter er nu 23 måneder og er generelt i god trivsel. Hun er glad, udadsøgende og temperamentsfuld. Herhjemme har hun meget gåpåmod, vil gerne ud og opdage og elsker opmærksomhed fra andre. Er meget lidt genert og er vild med at være sammen med mange mennesker. Hun søger selvfølgelig os nogle gange i løbet af dagen og vil gerne op, men ofte kun meget kort tid for at skulle ud og se verden.
I vuggestuen oplever de hende meget tryghedssøgende for tiden. Hun går meget ofte hen og vil holde pædagogerne i hånden eller vil sidde på dem eller op til dem. Noget vi nærmest ikke oplever herhjemme.
En dag jeg hentede hende sad hun på en gynge og græd fordi pædagogen var væk et kort sekund. Og det er helt anderledes adfærd end hvad vi ser herhjemme. De siger at hun max kan klare at være ude 1-2 timer, så vil hun ind og at hun måske oplever de større børn som meget voldsomme. Som sagt oplever vi at hun konstant vil være ude herhjemme. Så det er en meget anderledes beskrivelse af hvad vi kender til.
Pædagogerne sagde det ikke var noget alarmerende men at de blot ville nævne det. Jeg bliver blot lidt bekymret for hvad det er der gør at hun har så anderledes en adfærd i vuggestuen. Generelt er hun glad for at komme der, og det er meget sjælendt at hun er ked af at blive afleveret.
Jeg vil gerne høre dine tanker - om det er meget normalt og ikke noget vi skal reagere på?
Med venlig hilsen
en lidt bekymret mor