Tryghedssøgende barn i vuggestue

21. april 2021

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Tryghedssøgende barn i vuggestue

Kære Helen

Vores datter er nu 23 måneder og er generelt i god trivsel. Hun er glad, udadsøgende og temperamentsfuld. Herhjemme har hun meget gåpåmod, vil gerne ud og opdage og elsker opmærksomhed fra andre. Er meget lidt genert og er vild med at være sammen med mange mennesker. Hun søger selvfølgelig os nogle gange i løbet af dagen og vil gerne op, men ofte kun meget kort tid for at skulle ud og se verden.

I vuggestuen oplever de hende meget tryghedssøgende for tiden. Hun går meget ofte hen og vil holde pædagogerne i hånden eller vil sidde på dem eller op til dem. Noget vi nærmest ikke oplever herhjemme.

En dag jeg hentede hende sad hun på en gynge og græd fordi pædagogen var væk et kort sekund. Og det er ...

Annonce

... helt anderledes adfærd end hvad vi ser herhjemme. De siger at hun max kan klare at være ude 1-2 timer, så vil hun ind og at hun måske oplever de større børn som meget voldsomme. Som sagt oplever vi at hun konstant vil være ude herhjemme. Så det er en meget anderledes beskrivelse af hvad vi kender til.

Pædagogerne sagde det ikke var noget alarmerende men at de blot ville nævne det. Jeg bliver blot lidt bekymret for hvad det er der gør at hun har så anderledes en adfærd i vuggestuen. Generelt er hun glad for at komme der, og det er meget sjælendt at hun er ked af at blive afleveret.

Jeg vil gerne høre dine tanker - om det er meget normalt og ikke noget vi skal reagere på?

Med venlig hilsen
en lidt bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.