Brev:
Krævende baby
21. marts 2021
Alder:
9 mdr.
Krævende baby
Hej Helen.
Jeg var meget i tvivl om, hvad overskriften skulle være, og jeg er også meget i tvivl om, hvordan jeg skal formulere den her besked uden at blive misforstået...
Jeg ELSKER min datter, men hold op hvor har det bare ikke været nemt indtil nu. Hun er ret krævende, hvilket min sundhedsplejerske også har sagt (velmenende) flere gange. Hun brokker sig så meget i løbet af en dag, og det har hun altid gjort. Vi har også masser af skønne stunder med grin og smil, heldigvis! Men i forhold til mine veninders børn og børnene i min mødregruppe er hun bare så.... krævende/besværlig/sur. Hun vil aldrig ligge selv, hun vil ikke holdes af andre end forældre + det ene sæt bedsteforældre, hun skriger (af raseri) så mange gange i løbet af dagen, så snart der er noget, der ikke er, som hun vil have det.
Når jeg læser min besked igennem nu, kan jeg godt høre, at det lyder som normal babyadfærd, men hendes er bare i en langt højere grad end andre små, jeg har oplevet. Jeg synes faktisk, det er svært at have hende med nogle steder. Jeg håber bare sådan, at det bliver bedre, når hun bliver lidt ældre. Hvad siger din erfaring omkring ekstra krævende børn? Er det typisk dem, der også er det, når de bliver lidt ældre, eller? Jeg får godt nok lidt ondt i maven, når jeg tænker på fremtiden...
Med venlig hilsen
Mor