Krævende baby

21. marts 2021

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Krævende baby

Hej Helen.

Jeg var meget i tvivl om, hvad overskriften skulle være, og jeg er også meget i tvivl om, hvordan jeg skal formulere den her besked uden at blive misforstået...

Jeg ELSKER min datter, men hold op hvor har det bare ikke været nemt indtil nu. Hun er ret krævende, hvilket min sundhedsplejerske også har sagt (velmenende) flere gange. Hun brokker sig så meget i løbet af en dag, og det har hun altid gjort. Vi har også masser af skønne stunder med grin og smil, heldigvis! Men i forhold til mine veninders børn og børnene i min mødregruppe er hun bare så.... krævende/besværlig/sur. Hun vil aldrig ligge selv, hun vil ikke holdes af andre end ...

Annonce

... forældre + det ene sæt bedsteforældre, hun skriger (af raseri) så mange gange i løbet af dagen, så snart der er noget, der ikke er, som hun vil have det.

Når jeg læser min besked igennem nu, kan jeg godt høre, at det lyder som normal babyadfærd, men hendes er bare i en langt højere grad end andre små, jeg har oplevet. Jeg synes faktisk, det er svært at have hende med nogle steder. Jeg håber bare sådan, at det bliver bedre, når hun bliver lidt ældre. Hvad siger din erfaring omkring ekstra krævende børn? Er det typisk dem, der også er det, når de bliver lidt ældre, eller? Jeg får godt nok lidt ondt i maven, når jeg tænker på fremtiden...

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger