Brev:
Vågner hele tiden op
27. februar 2021
Alder:
3 mdr.
Vågner hele tiden op
Hej Helen,
Og endnu engang tak for afklaring til forrige spørgsmål :-)
Vores datter er nu ved at være 3 måneder og er i god trivsel. Pludrer, smiler og er generelt i rigtig godt humør. Hun vokser som hun skal - til den gode side. Sundhedsplejersken sagde sidst at hun var en lille smule buttet :o)
Hun sover ca. 5-6 timer dagligt fordelt på 4 lure - den ene er som regel 3 timer. Sidste lur sover hun kl. 17.30/18 og varer altid 45 minutter. Om dagen sover hun rigtig fint.
Omkring kl. 19.30 begynder vi at give nattøj på og hveranden dag får hun et bad. Hun begynder at være træt her omkring. Hun får en flaske og svøbes her i sin dyne og falder i søvn i vores arme i sofaen. Altid omkring 20-20.30. Her ville det jo så være rigtig rart og essentielt, hvis vi kunne ligge hende i seng. Problemet er bare, at hun ALTID vågner efter ca. 30-40 minutter og virker til at være frisk. Uanset om vi har lagt hende i seng eller stadig sidder med hende i armene.
Vi savner virkelig at have tid med hinanden om aftenen og vi kan mærke at det begynder at tære på forholdet og søger derfor råd til, hvordan vi får hende til at sove videre og ikke vågne efter 30-40 minutter. Det resulterer oftest i skrigeture efter hun har været vågen i lidt tid, fordi hun er jo træt, men det er som om at hun ikke vil sove fordi hun virker ekstrem frisk, når hun vågner der efter de 30-40 minutter.
Hun plejer herefter først at falde i søvn ved 23 tiden efter vi har kæmpet med hende i lidt tid efter hun først har skreget/grædt hysterisk i min. 30 minutter og herefter spjætter hun ekstremt meget med armene og bliver ved med at køre sutten ud af munden, hvorfor hun holder sig selv vågen med de flagrende arme.
Hun vågner altid senest 7 om morgenen - uanset hvornår hun sover om aftenen. Så får hun får aldrig mere end 8-9 timer om natten. Jeg kunne godt tænke mig, at hun fik 10-11 timer og det ville derfor være dejligt, hvis vi kunne få råd til, hvordan hun sover videre der ved 20.30 tiden istedet for at vågne op.
Det er uanset om hun sover i vores arme i sofaen, hun ligger i sin seng, vi går i seng sammen med hende osv. Hun vågner stadig op.
Derudover vil vi gerne begynde at lave lidt hjemmelavet grød og fryse ned til når hun skal begynde på det. Men vi kan ikke helt læse os frem til i de forskellige opskrifter om der både skal fedtstof og modermælkserstatning i eller kun en af delene?
På forhånd tak,
Mange hilsner os