Brev:
Baby og fjernsyn
24. februar 2021
Alder:
2 mdr.
Baby og fjernsyn
Hej Helen,
Helt kort - hvad er anbefalingerne i forhold til baby/børn og fjernsyn?
Vores datter på to måneder elsker at se fjernsyn.
Hvis hun får flaske og fjernsynet er tændt, så drejer hun altid hovedet for at se fjernsyn mens hun spiser og tit sidder hun og slapper af på os og ser fjernsyn. Altså vi tænder ikke fjernsynet til hende, men hun ser med, når vi ser fjernsyn.
Vi sørger selvfølgelig for at hun stadig er aktiv på legetæppet osv. får styrket motorikken osv. så vi vælger ikke fjernsyn fremfor andre ting. Det er tit blot, når hun sidder hos en af os, får mad eller slapper af.
Det er blot et spørgsmål om det er skadeligt, at hun godt kan lide at kigge på det?
Jeg tænker at det er alle farverne osv. som hun drages af.
På forhånd tak