Brev:
Hiver og river
4. februar 2021
Alder:
21 mdr.
Hiver og river
Hej Helen
Min pige på 21 mdr. er en rigtig glad pige! Hun er ret nem både ift. mad og søvn og der er selvfølgelig ting som er udfordrende i perioder, men ikke mere end normalt.
Da hun startede i dagpleje begyndte hun at bide. De sagde det er når hun er glad. Senere blev det også til frustration, men vi arbejdede på det sammen med dem.
Siden jul har hun pga. verdenssituationen været hjemme.
Nu er hun begyndt at tage fat i specielt vores kinder, men også andre steder og hiver til. 21 mdr, men hold fast hvor gør det ondt! Det kommer ikke kun når hun er frustreret. Faktisk mest når hun bare sidder på skødet og vi hygger eller pjatter. Det er sådan ud af det blå - eller hvad der kan synes for os som ud af det blå. Forleden synes jeg så hun ville gøre det og rykkede så hovedet væk. Hun blev overrasket og gjorde det så - men jeg tror hun gjorde det fordi jeg forventede hun gjorde det.
Jeg ved ikke hvordan vi skal håndtere det. Jeg er overbevist om at skæld ud ikke gør noget godt. Det er jeg alligevel kommet til og sidst sagde jeg hårdt nej og satte hende ned på gulvet og sagde "gå din vej" mens jeg pegede surt. Jeg brød helt sammen i gråd, for det er jo lige præcis sådan jeg ikke vil være og det var helt sikkert i magtesløshed. Hun skal helst stole på os som gode fornuftige og kærlige forældre.
Hvordan løser vi det uden skæld og surhed?
Tusind tak for hjælpen
En glad mor!