Sur dreng

2. februar 2021

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Sur dreng

Hej Helen.

Så skriver jeg igen.

Vi har jo fra starten af vores lille drengs liv kæmpet med alverdens ting, låst nakke, laryngomalaci, kolik, refluks, stramt tungebånd og læbebånd og meget mere.

Jeg skriver fordi vi kæmper stadig. De lange skrigeture er næsten væk, men er i stedet erstattet med en utilfreds dreng. Vi kæmper med søvnen og har forsøgt din metode, vi har forsøgt ‘søvn i babysteps’ og vi har forsøgt søvnsundhedsplejerske, alt uden succes og søvnsundhedsplejersken har også sagt at hun ikke kan finde på flere løsninger. Så vi kæmper med en lille dreng der kun kan sove foran emhætten svøbt i dynen i mine arme mens jeg vugger ham under hele søvnen.

Når han er vågen er han kun tilfreds kort tid af gangen og jeg føler ihærdigt jeg gør alt for at opfylde hans behov så godt jeg kan. Men han er sur/utilfreds/ulykkelig mellem 50-70% af tiden og jeg forstår det ikke. Min kæreste mener at det er bare hans personlighed, men jeg mener grundlæggende ikke at babyer er født ‘sure’. Jeg kan forstå at han er mere utålmodig og temperamentsfuld da hans far også er det. Men at man konstant skal være et levende cirkus for at han ikke græder/skriger hele tiden, det undrer mig. Og han kan tit ikke distraheres fra sin gråd. Desuden mener min kæreste at det også bare er fordi han er forkælet og får for meget opmærksomhed.

Så første spørgsmål: kan nogle babyer godt bare være sure som person? Altså bare et indgroet ...

Annonce

... personlighedstræk. Og kan det være fordi jeg har ‘forkælet’ ham?

En anden ting, hvad kan årsagen være til at min dreng ikke kan få ro i kroppen? Vi har prøvet diverse forslag til afslapningsteknikker, inklusiv dine, men hver gang vi skal lave noget ‘afslappende’, skriger han bare, det mest afslappende er når han får bad, men der karter han også rundt og er helt oppe og køre og bliver på ingen måde rolig. Hvad kan den konstante uro skyldes?

Og til sidst - har du nogle gode råd til hvem der kan hjælpe? Sundhedsvæsenet tager ikke en seriøst og diverse folk vi har været til har 10.000 forskellige løsninger og holdninger, f.eks med tungebånd hvor nogle mener det skal klippes, andre mener at det et overgreb. Så vores drengs tungebånd er f.eks ikke blevet klippet, fordi jeg er bange for at gøre noget jeg fortryder når der er så delte meninger og fordi min kæreste ikke tror på det virker. Og det hele føles generelt som en stor jungle, er der ikke nogen man kan gå til som kan tjekke barnet fra top til tå, så vi engang for alle kan få be- eller afkræftet om der er noget og om vi bare skal leve med en ulykkelig og sur dreng.

Jeg er så fortvivlet, desperat og fuld af afmagt, fordi når det endelig er et skridt frem, så er det altid 2 tilbage og absolut intet har virket for os, hverken med søvn, ‘personlighed’ eller ro i hans krop

Med venlig hilsen
En frustreret mor der snart har lyst til at kravle ind i et hjørne og lægge sig til at tude 🙈

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder