Brev:
Overstimulering/understimulering
1. februar 2021
Alder:
3 mdr.
Overstimulering/understimulering
Hej Helen
Min datter på 12 uger sover rigtig meget (16-17 timer), efter 1,5-2 timer falder hun ofte i søvn eller giver tegn på at være træt igen. Hun virker glad når hun er vågen, men hvis hun er oppe i mere end 1,5 time bliver hun hurtigt ked af det og virker træt. Hun spiser godt, og virker til at have det godt, bortset fra at hun har problemet med maven og med at fordøje maden.
Samtidig er jeg meget i tvivl om hvor meget jeg skal aktivere og stimulere hende i løbet af dagen, og om hendes store søvnbehov kan skyldes at hun enten er overstimuleret eller keder sig.
Efter at hun har ligget på maven et par minutter, vi har sunget et par sange, og lavet diverse øvelser i 15 min. kan hun virke træt.
Jeg er bange for at komme til at overstimulere hende, men har også svært ved at vurdere hvor meget aktivitet hun har behov for i løbet af en dag.
Har du et godt råd? :-)
De bedste hilsner
En grøn mor