Brev:
Problematisk tandbørstning
26. december 2020
Alder:
15 mdr.
Problematisk tandbørstning
Kære Helen,
Så er vi her igen, denne gang for at bede om hjælp til tandbørstning på Lasse.
Lasse HADER at børstet tænder - han slår tandbørsten væk, skriger og bliver ked af det.
Jeg tror nærmest, vi har prøvet alle gode råd efterhånden. Aktuelt sidder Lasse ved mig, mens vi ser Popsi og Krelle på telefonen, mens far forsigtigt børster Lasses tænder (med Lasses egen lille tandbørste). Det fungerer ikke for godt, da hans irritation over tandbørsten stiger i løbet af seancen, og vi til sidst må afbryde.
Vi har prøvet at vise forskelligt tv imens, vi har prøvet el-tandbørste, vi roser, vi flytter fokus, vi synger, Lasse får selv lov at børste sine og vores tænder, vi har prøvet at børste knæet, ørerne osv. Vi forklarer ham stille og pædagogisk, at han er nødt til at få tænderne børstet, og vi godt forstår, at han ikke kan li' det.
Kan du på nogen måde hjælpe os ift. hvad vi skal gøre?
På forhånd stor tak
fra Lasses mor :)