Problematisk tandbørstning

26. december 2020

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Problematisk tandbørstning

Kære Helen,

Så er vi her igen, denne gang for at bede om hjælp til tandbørstning på Lasse.

Lasse HADER at børstet tænder - han slår tandbørsten væk, skriger og bliver ked af det.
Jeg tror nærmest, vi har prøvet alle gode råd efterhånden. Aktuelt sidder Lasse ved mig, mens vi ser Popsi og Krelle på telefonen, mens far forsigtigt børster Lasses tænder (med Lasses egen lille tandbørste). Det fungerer ikke for godt, da hans irritation over tandbørsten stiger i løbet ...

Annonce

... af seancen, og vi til sidst må afbryde.

Vi har prøvet at vise forskelligt tv imens, vi har prøvet el-tandbørste, vi roser, vi flytter fokus, vi synger, Lasse får selv lov at børste sine og vores tænder, vi har prøvet at børste knæet, ørerne osv. Vi forklarer ham stille og pædagogisk, at han er nødt til at få tænderne børstet, og vi godt forstår, at han ikke kan li' det.

Kan du på nogen måde hjælpe os ift. hvad vi skal gøre?

På forhånd stor tak
fra Lasses mor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder