Brev:
Hidsighed
5. juni 2020
Alder:
8 mdr.
Hidsighed
Kære Helen,
Så er jeg her lige igen. Min kæreste og jeg vil gerne bede dig om hjælp ift. Lasses temperament. Gerne redskaber og handleanvisninger.
Lasse virker meget viljestærk, og skriger/råber meget. Det kan være i mange situationer, fx når han ikke vil sove, hvis han keder sig, ikke kan nå ting, ikke vil have tøj på etc.
Vi gør meget ud at at sætte ord på, "jeg ved godt, det ikke er rart at få tøj på", "Du blev lidt ked af det". Osv.
Jeg synes dog, det er utrolig svært, at få ham ned igen, når han hidser sig op - som om han skal rase ud.
Mit spørgsmål gør på, hvordan hjælper vi ham med at styre sit raseri, så det ikke bliver så voldsomt - både for ham og os? Oprigtigt er jeg noget bekymret ift. om hans lille krop og sind kan holde til det, ligesom jeg er bekymret over, om han bliver en rigtig hidsigprop, når han bliver lidt større, da det jo vil gøre skolegang m.m. mere problematisk for ham. Har du erfaring på området?
Så, kan du hjælpe os med gode strategier ift. hidsigheden?
Igen, stor tak for alle dine enormt gode og brugbare råd.
Bedste hilsner,
Lasses mor