Hidsighed

5. juni 2020

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Hidsighed

Kære Helen,

Så er jeg her lige igen. Min kæreste og jeg vil gerne bede dig om hjælp ift. Lasses temperament. Gerne redskaber og handleanvisninger.

Lasse virker meget viljestærk, og skriger/råber meget. Det kan være i mange situationer, fx når han ikke vil sove, hvis han keder sig, ikke kan nå ting, ikke vil have tøj på etc.
Vi gør meget ud at at sætte ord på, "jeg ved godt, det ikke er rart at få tøj på", "Du blev lidt ked af det". Osv.

Jeg synes dog, det er utrolig svært, at få ham ned igen, når han hidser sig op - som om han skal ...

Annonce

... rase ud.

Mit spørgsmål gør på, hvordan hjælper vi ham med at styre sit raseri, så det ikke bliver så voldsomt - både for ham og os? Oprigtigt er jeg noget bekymret ift. om hans lille krop og sind kan holde til det, ligesom jeg er bekymret over, om han bliver en rigtig hidsigprop, når han bliver lidt større, da det jo vil gøre skolegang m.m. mere problematisk for ham. Har du erfaring på området?

Så, kan du hjælpe os med gode strategier ift. hidsigheden?

Igen, stor tak for alle dine enormt gode og brugbare råd.

Bedste hilsner,
Lasses mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor