Brev:
Sparker når skal skiftes
16. maj 2020
Alder:
6 mdr.
Sparker når skal skiftes
Hej Helen.
Tusind tak for dine meget brugbare svar :)
Har nu et spørgsmål angående min datter som er meget urolig når jeg skal skifte hende. Hun gider bare ikke at blive skiftet. Hun græder ikke men hun kommer med en masse utilfredse brokke-lyde, blive ved med at vende sig om på maven, bliver helt vild i øjenene og så sparker hun mig. Og hun er MEGET stærk i sine ben, så hun sparker altså virkelig hårdt.
For en måneds tid siden var det altid så hyggeligt når hun skulle skiftes, der kunne vi godt bruge en halv times tid på at pusle og hygge inde på puslebordet, men lige for tiden er det bare noget der skal hurtigt overstås. Det synes jeg jo er lidt ærgerligt..
Er det normalt at hun er sådan når hun skal skiftes? Der er ikke noget der er anderledes end det plejer at være, i forhold til pusle-situation.
Et andet spørgsmål er angående hendes søvn. Lige for tiden kan hun kun sove en halv time - maks en time af gangen. Hvilket gør at hun i løbet af dagen ofte kun får sovet 2 timer. Det synes jeg jo ikke er meget for hendes alder. Normaltvis har jeg godt kunne få hende videre i søvnen, men lige for tiden er det ganske umuligt.
Da hun bliver 6 måneder om en uge, har jeg tænkt på hun skal til at have faste sove tider? Altså så jeg vækker hende samme tidspunkt hver morgen, så hun måske kunne få en lidt mere fast rytme. Lige for tiden afhænger hendes sengetid jo af hvor meget hun har sovet i løbet dagen, så den kan være lige fra 19:30-21, og dermed svinger det også hvad tid hun vågner om morgenen. Hun sover næsten altid 10 timer om natten.
På forhånd tak for dine råd :)
Bedste hilsner