Far flytter endelig til Danmark

13. februar 2020

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Far flytter endelig til Danmark

Hej Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse.

Jeg skriver til dig, fordi jeg begynder at blive nervøs. Min mand flytter til Danmark i næste måned, super dejligt. Vores datter er 9 mdr. på det tidspunkt og skal starte i institution 14 dage efter han er flyttet hertil. (Altså d. 1.april, så jeg er med til at køre hende ind.)

Han har kun set hende i virkeligheden to gange. I 3 uger efter fødsel, samt 14 dage da hun var 6 mdr.

Til maj skal jeg starte på arbejde igen, hvor han skal hente og bringe ...

Annonce

... hende fra institutionen. Og tilbringe mange timer med hende uden mig. Jeg er simpelthen så nervøs, hvordan skal det gå. Hun er så "morglad" og er i separationsfasen på nuværende tidspunkt. Hun kender ikke hendes far, hun ser ham på facetime hver dag, men det er slet ikke det samme.

Har du nogle gode råd til hvad vi kan gøre? Og kan det lade sig gøre, at hun føler sig fuldstændig tryg ved ham på så kort tid. Har helt ondt i maven.

Håber at du kan hjælpe os.

Venlig hilsen
En meget fortvivlet mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder