Hjælp til gå turen

9. februar 2020

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Hjælp til gå turen

Hej Helen.

Vores datter bliver til maj 2 år. Hun er født 35+2 og har samtidig bløde led og er meget hypermobil, så hun er kommet senere igang med at gå, omkring da hun var 17 måneder kom hun så småt igang.

Hun løber glad rundt i legeland, hjemme (også udenfor lige nedenfor og ved de kaniner der er på stedet), nede i dagplejen.

Dagpleje mor har med succes øvet gå ture med hende det sidste lange stykke tid, da hun som netop siger at vores datters hjerne måske er lidt bagud her også (håber det giver mening?) men at hun går med på ture og de har øvet at bare fordi hun ville op og sidde i klapvognen efter måske 100 meter så kom/kommer hun det altså ikke før vi måske har sagt 200 meter. I starten var vores datter sur over dette , men nu går hun glad med og "synger" og griner osv. Det er jo mega fedt!

Der hvor jeg bliver frustreret og i tvivl osv. Det er når vi selv øver med hende. Som jeg skriver er der intet på græsområdet eller ved kaninerne hvor vi bor, men kommer vi udenfor den grund eller på cykelstien får hun gummiben og skaber sig.

Min mand øver hver dag han henter hende fra dagpleje med at sætte mål for hende og sige gå hertil også kan du komme op igen (os fordi hun jo måske sidste på dagen er træt i ...

Annonce

... benene, har hørt med hypermoilitet så bliver de hurtigere trætte?) men de øver.

Men hvad og hvordan er den rigtige måde at gribe det her an på? For jeg ønsker bestemt ikke vi har en pige på 5 år en dag der får sin vilje og skal op og køre klapvogn når hun ikke gider gå mere fordi det ikke passer hende. Hun prøver os jo også af lige nu, det tydeligt at se.

Men skal vi gå et stykke væk og lade som ingenting også vente på hun kommer? skal vi snakke til hende stille og roligt og sige at vi ved hun kan og hun bare skal gå lige derhen til også kan hun komme op? Og hvad når hun kaster sig ned på jorden?

Lad os tage et loppemarked hvor vi lige har været. giver vi hende frie hænder er der intet men så snart vi beder hende gå ved os, kaster hun sig ned. What to do?!

Og en anden bekymring i det her, det er os hun bare fiser afsted, igen på et loppemarked fyldt med mennesker, men hun vender sig ikke en gang om og kigger om vi faktisk er med hende. altså jeg er lidt bekymret for den måde hun fiser afsted på og hun slet ikke "anerkender" os når hun ikke viser tegn på hov hvor er mor og far egentlig?

Jeg håber det gav lidt og du kan komme med gode råd og tips, for jeg aner ike hvordan vi griber det rigtig an mere.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder