9 mdr dreng - utilfreds hele dagen

9. december 2019

Kategori:
Alder:
9 mdr.

9 mdr dreng - utilfreds hele dagen

Hej Helen,

Tak for dit sidste forslag til en dagsplan. Det har fungeret super godt. Nu skriver jeg til dig angående en anden udfordring vi er stødt på, nemlig det at vores søn er utilfreds stort set hele dagen.

Med utilfreds mener jeg ikke ked af det, men sådan sur og frustreret og laver derfor brokkelyde dagen lang. Det gør det en anelse anstrengende at være sammen med ham en hel dag, da støjen bliver stressende. Men vigtigst af alt så bekymrer jeg mig for, om han trives og har det godt, nu hvor han er så utilfreds.

Den eneste måde vi kan komme det til livs på er ved at gå rundt med ham, proppe ham i bad, tage på tur og ofte også spise med ham. Han har ikke lyst til at lege selv så meget som et minut og faktisk er det også sjældent, at han vil gøre det, når vi sidder dernede med ham.

Jeg får ofte velmente råd om, at jeg godt kan lade ham ligge og brokke sig, men det føles forkert, synes jeg, og derfor er min løsning altid at forsøge at aflede - ofte ved så at gå rundt med ham.

Han har siden fødslen været et uroligt barn, der som yngre skulle vugges meget for at være rolig og han har bestemt et temperament. Jeg er derfor ret overbevist om, at han ikke fejler noget - særligt fordi han ikke er decideret ked af ...

Annonce

... det.

Han er meget opmærksom og ligger mærke til selv den mindste flue i lokalet :-) Hans finmotorik er rigtig god, men han er ikke langt fremme grovmotorisk. Han er først lige nøjagtig begyndt at møve. Jeg tror måske at det er her problemet er - at han gerne vil noget mere. Vi træner det også, men efter meget kort tid brokker han sig.

Bare som supplement ser hans dagsrytme således ud:

Mellem 5.30 og 6.30 godmorgen og havregrød
Herefter leg - vi starter altid på maven på gulvet og ender tit med gåtur osv.
8.30/9.30 - formiddagslur (40 min - 1,5 time)
10 ca. - rugbrød og frugt
Herefter leg som tidligere
11.15 - frokost af blandet grønt og kød
11.30/12.00 - lur (ofte 1 time og 20 minutter)
Herefter leg igen
14.00 - øllebrød
15.30/16 - kort powernap (ellers holder han ikke om aftenen, vil ikke have mad osv)
17.30 - aftensmad - kød, grønt, (det vi får)
Herefter bad
18.30 - godnat med flaske
22.00 - flaske når vi går i seng
En flaske mere i løbet af natten.

Mit spørgsmål er, skal jeg være bekymret for min dreng, nu hvor han er sur ca. 70% af tiden eller er det normalt og hvad skyldes det evt? Og endnu bedre - er der noget vi kan gøre?

Med venlig hilsen en mor der tæller til 10 - mange gange :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder