Brev:
Stoppe med sutten og hjælp til ikke at tisse i sengen om natten
26. september 2019
Alder:
3 år, 6 mdr.
Hej Helen.
Her kommer lige lidt blandede spørgsmål.
Vores ældste søn som bliver 4 år til marts afleverede sine sutter da han var 2,7 år (efter hans eget ønske) og klarede det så flot, desværre var jeg meget gravid, træt og have været så dum at gemme en sut til hvis det slet ikke gik.
I denne periode blev han ofte vildt sur og ked af det og vi ikke slet ikke nå ind til ham, samtidig med at han drømte om natten som gjorde han råbe og slog. Jeg kunne slet ikke overskue det med en lille på vej og en nat fandt jeg sutten og så var der ro.. Den afleverede han så efter lillebrors ankomst, men samme aften savnede han den og blev vildt sur og ked af det, siden da har han taget en eller flere af hans lille bror sutter. Så han sover altid med en af hans sutter.
Vi prøver at fjerne dem helt om dagen så ingen af dem har sut der men nogle gange har lillebror brug for den. Og når storebror ser den finder han også en.
Vi han snakket med ham om at når julemanden kommer så er det slut med at låne lillebror sutter, og den er han "med på". Men har du nogle gode råd?
Har "slået" mig selv oveni hovedet at jeg ikke kunne holde ud da han selv valgte at smide den, inden lillebror kom.. Men kan jeg ikke lave om på nu. Desværre.
Næste spørgsmål, omhandler at storebror smed bleen da han var 2,5 mdr og det er gået super godt, kort efter smed han den også om natten. Men det sidste halve år ca er han begyndt i perioder at tisse i sengen hver nat.
Vi har forsøgt alt muligt. Selvfølgelig altid at tisse af inden natten. Han vil gerne sove nøgen men vi har prøvet at han skal have underbukser på for at se om han så bedre han fornemme at han komme til at tisse lidt. Han bliver på ingen måde led af det. Det røre ham ikke. Og vi skælder ham aldrig ud over det, men vi samsover eller han har sin seng op af vores og nogle gange kravler han så hen. Så det er ved at være lidt trælst at vågnede i en tis pool. Nogle gode råd ?
Med venlig hilsen
en heldig mor til 2 dejlige drenge