Brev:
Utilfreds pige 6 måneder
19. september 2019
Alder:
6 mdr.
Utilfreds pige 6 måneder
Kære Helen,
Vi er forældre til en lille pige på 6 mdr og ærligt talt, så synes vi, at vi har været meget igennem med hende. De første 3 mdr. havde hun kolik, så fulgte en periode, hvor hun ikke ville ligge i barnevognen, men kun sove i vores arme (kom først rigtigt i brug, da hun var 3,5-4 mdr), så fulgte en periode med korte lure, som hun vågnede ulykkelig fra, så måtte vi gå med barnevognen hele tiden osv. osv.
Summasumarum er således at vi endnu har til gode at opleve at det ‘nemt’ at have en baby. Med nemt mener jeg ikke en masse fritid eller overskud til alt muligt andet - Slet ikke. Jeg synes, jeg har en realistisk forventning til forældreskabet, men det gør mig ked af det, at vores datter aldrig har gode dage. Hun er dagligt i større eller mindre grad meget ked af det. Også i langt højere grad end tilfældet er hos eks. de andre i mødregruppen. Min mand har heldigvis et fleksibelt job, men han har næsten ikke haft en normal arbejdsdag siden vi fik vores datter, fordi hun er et “2-personers job”. På den måde er det svært ikke at føle sig som en fiasko, selvom jeg føler jeg er en god mor, som giver alt hvad jeg har.
Jeg synes vi gør _alt_ hvad vi kan for at stille hende tilfreds, men ofte er det ikke rigtigt nok? Hun vil ikke ligge selv, så vi sidder meget hos hende/med hende. Ligesom vi må gå rigtig meget med hende på armen. Det et svært at få aflastning for hun vil ikke rigtigt andre end os. Bedsteforældre må nogle gange holde hende i kort tid, men ellers er det kun os der dur.
Hun vil ikke køre bil (skriger efter kort tid), vil ikke vende indad i bæresele, vil ikke lege selv, vil ikke ligge vågen i barnevognen og kigge ud (vil op med det samme hun vågner), vil ikke slyngevugge - Dette er blot for at give et billede af, at vi har prøvet alle de ting, som virker for alle andre.
Motorisk og sprogligt er hun godt med. Vender og drejer til begge sider, siger da-da, viser omsorg for os ved eks. at ‘kramme’ os. Hun er meget nysgerrig - men altså også en meget bestemt dame.
Hun sover 2 lure. Som regel ikke over 1 time. Går i seng omkring klokken 19 og sover til kl. 6. Bliver ammet et par gange i løbet af natten. Nogle gange ret ofte. Vi er i gang med mad.
Det er irriterende at tænke sådan, men er det her normalt? Hvornår bliver det nemmere?
Bedste hilsner