Brev:
Reaktion på at blive storebror.
20. august 2019
Alder:
20 mdr.
Reaktion på at blive storebror.
Hej Helen,
Så opretter vi os igen ved dig. Dejligt at være tilbage. :)
Vi har i fredags fået lille Alfred, som har en storebror på 20 måneder.
Før Alfred var Elliot den nemmeste og gladeste lille dreng. Og det er han som sådan også stadigvæk - altid glad og altid med et dejligt smil.
Lige nu er moren og jeg på barsel sammen, og har selvfølgelig masser af tid med Alfred. Elliot kommer afsted hver dag til ca. kl. 08 og hentet mellem 15 og 15.30.
Når han kommer hjem leger vi og hygger, men omkring aftensmadtid, så bliver han træt, på tværs og hurtigt ked af det. Det synes vi ikke at have oplevet ved ham før om aftenen. Er dette en reaktion fra ham på lillebror? Og kan vi forvente os flere reaktioner fra ham senere hen? Og hvor længe efter kan de komme?
Inden Alfred var jeg sikker på, at livet med to børn så tætte var drømmen - men må da ærligt indrømme, at lige nu, har jeg ikke som sådan fortrudt, men har en knude i maven når det virker til at Elliot bliver ked af det. Og det skal siges, at han også er nede og give ham legetøj, nusser ham på hovedet osv. Så det er virkeligt svært, da han jo viser interesse, men også kan virke ked af det, og siger nej til ting han normalt gerne ville. F.eks. en tur ud og køre bil siger han nej til.
Men bliver det bedre med tiden? Kommer vores altid glade dreng igen?
Vil han for altid kunne huske at have været 1 eller vil han glemme det, og "acceptere" at nu skal mor, og til dels også far, deles?
Jeg glæder mig til dit svar.
Med venlig hilsen
Far til 2.