Reaktion på at blive storebror.

20. august 2019

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Reaktion på at blive storebror.

Hej Helen,

Så opretter vi os igen ved dig. Dejligt at være tilbage. :)

Vi har i fredags fået lille Alfred, som har en storebror på 20 måneder.

Før Alfred var Elliot den nemmeste og gladeste lille dreng. Og det er han som sådan også stadigvæk - altid glad og altid med et dejligt smil.
Lige nu er moren og jeg på barsel sammen, og har selvfølgelig masser af tid med Alfred. Elliot kommer afsted hver dag til ca. kl. 08 og hentet mellem 15 og 15.30.

Når han kommer hjem leger vi og hygger, men omkring aftensmadtid, så bliver han træt, på tværs og hurtigt ked af det. Det synes vi ikke at have oplevet ved ham før om aftenen. Er dette en reaktion fra ham på lillebror? Og kan vi forvente os flere reaktioner fra ham senere hen? Og hvor længe efter kan de ...

Annonce

... komme?

Inden Alfred var jeg sikker på, at livet med to børn så tætte var drømmen - men må da ærligt indrømme, at lige nu, har jeg ikke som sådan fortrudt, men har en knude i maven når det virker til at Elliot bliver ked af det. Og det skal siges, at han også er nede og give ham legetøj, nusser ham på hovedet osv. Så det er virkeligt svært, da han jo viser interesse, men også kan virke ked af det, og siger nej til ting han normalt gerne ville. F.eks. en tur ud og køre bil siger han nej til.

Men bliver det bedre med tiden? Kommer vores altid glade dreng igen?

Vil han for altid kunne huske at have været 1 eller vil han glemme det, og "acceptere" at nu skal mor, og til dels også far, deles?

Jeg glæder mig til dit svar.

Med venlig hilsen

Far til 2.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Denne gang skriver jeg bare for at udtrykke min taknemmelighed over det store arbejde du gør for at informere alle os "usikre mødre".

Normalt anser jeg mig selv for at være relativt velinformeret om de emner, der interesserer mig .....- men jeg må indrømme, at det at blive mor har ført en helt uventet usikkerhed med sig.

Når det man ønsker aller mest er at give sit barn den bedste start på livet - og man bare ikke er sikker på, hvad der er det bedste at gøre, er det fantastisk at kunne rådføre sig hos dig.

Jeg har læst stakke af bøger, Sundhedsstyrelsens anbefalinger, diverse artikler og lavet utallige google-søgninger (hvor jeg i øvrigt ofte lander på din side) om børnerelaterede emner - og alligevel bliver jeg tit i tvivl.

Trods mange spørgsmål fra min side svarer du tålmodigt, grundigt og engageret på det hele - og det betyder meget for mig som nybagt mor at få en kommentar med på vejen :-)

Mit medlemskab hos netsundhedsplejerske.dk er en rigtig god investering - og min søn får en mindre bekymret mor med i købet ;-)

God sommer