Vil ikke sove hos og trøstes af mor?

17. august 2019

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Vil ikke sove hos og trøstes af mor?

Hej Helen

Jeg har en datter på 10 uger, som kom til verden ved akut kejsersnit. Hun er skøn, smilende, og et ok let barn, har jeg ihvertfald fået at vide ;-)

Men jeg savner følelsen af at hun er tryg hos mig og gerne vil være tæt ved mig. Hun er god til at falde i søvn i egeb seng (bedside crib) eller slyngevugge eller barnevogn, Men kan ikke rigtig ligge bare og sove hos min kæreste eller mig som i starten. I mødregruppe så jeg hvor mange der bare sad med deres børn som faldt i søvn på dem.

Jeg savner lidt den der nærhed og følelse af at hun har brug for at være tæt. Det synes jeg ikke hun virker til. Når hun er ked af det er det heller ikke mors eller fars favn der dur, men mere at gå med barnevogn/vugge hende i slynge. Er det normalt at baby ikke bare falder til ro i forældrenes favn? Jeg giver en masse ...

Annonce

... kys og kærlighed og vil så gerne have den følelse at jeg kan trøste hende og være tæt med hende fysisk.

Angående hendes søvn sover hun rigtig godt om natten, ca i stræk af 5 timer første gang og så 3 timer næste to gange. Så ammer kun 1-2 gange om natten. Men om dagen har hun nogle gange svært ved at tage lange lure. Jeg prøver at være meget obs på træthedstegn, men hun sover ofte kun ca 1 time, og derfor virker hun nogle gange hurtigt træt igen. Hun er meget "på" når hun er vågen. Smiler, interagerer og kigger rundt. Jeg prøver ikke at overstimuleret hende, men synes hurtigt hun bliver pjevset og ked af det, og så er det kun at putte hende der virker. Men er det normalt kun at være vågen 1 time ad gangen om dagen? Inkl amning er det kort tid, så der går meget tid med amme, putning og så lidt pludre/motorik.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder