Brev:
Hud til hud
14. august 2019
Alder:
2 mdr.
Hud til hud
Hej Helen.
Her er lidt spørgsmål ang. Hud til hud, som jeg håber du kan svare på.
Først, hvor længe er hud til hud meget vigtigt? Vores barn er 12 uger og jeg tænker hvor længe det fortsat er vigtigt at prioritere højt.
Jeg synes det kan være lidt besværligt, da vores barn ikke altid gider ligge hud til hud, og også i forhold til at det hurtigt kan blive for koldt for de små. Og falder hun i søvn, så afbrydes hendes søvn når jeg flytter hende, med mindre hun kan blive liggende under hele sin lur. Jeg synes ofte det bliver noget af en aktivitet og vi skal ligesom vælge om det er det vi skal eller noget andet vi skal lave.
Så har du fif til, hvordan det kan gøres i praksis?
Hvor længe af gange? Og hvor ofte bør man have hud til hud i barnets forskellige alderstrin?
Tak
Med venlig hilsen
mor