Ulykkelig når nogen går

8. august 2019

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Ulykkelig når nogen går

Hej Helen,

I mit andet brev fortalte jeg om at lillesøster nu også skal begynde i institution, men at det ikke går helt som håbet.

Hun har bare altid været så glad. som i virkelig glad. Der har bare aldrig været noget med hende og hun er så nem og dejlig. hun har jo været hjemme med storebror, som leger lidt vildt med sine biler indimellem, men trods det leger hun i sin egen verden og tullere bare lidt rundt. Så er storebror begyndt i børnehave igen og vi har besøgt dagplejemoren et par gange. Vi så hende to gange før sommeferien, som gik rigtig godt. Hun elsker at lege ude og hun var helt tryg ved at dagplejemor hjalp hende med sko, leg i sandkassen osv., hvor jeg trådte lidt i baggrunden.

Nu er der pludselig sket noget. Hun græder om morgenen, når far går ud af døren. hun græder hele vejen hjem fra børnehaven så jeg må have hende på armen og gå med tvillingevognen i den anden. Hun er svær at trøste, det har jeg ikke oplevet før.
Jeg prøver at ...

Annonce

... besøge dagplejemor med hende, men det er faktisk ikke nemt. hun er ked af det, når vi er der. I går lagde jeg mærke til, at det ikke var mig hun søgte hen til, men døren. Som om hun ville hjem eller ikke være der? Måske kan hun bare ikke lide at vi går, eller også vil hun hen til storebror igen?

I går da vi gik derop, ville hun ikke engang sidde på numsen i sin barnevogn, hun græd bare og ville op. til sidst tog jeg hende op og satte hende på græsset. så stoppede hun med det samme sin gråd og begyndte at gå mod børnehaven. hun ha jeg synes ikke det er nemt. jeg er i forvejen ulykkelig over at aflevere den store grædende, så selvom jeg er glad og siger det nok skal gå og prøver at fjolle med hende, så gør det så ondt indeni.
Jeg føler mig som en så elendig mor. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal håndtere det hele føler mig meget alene i det og i vildrede over, hvad der er det rigtige at gøre.

Kan du hjælpe mig lidt på vej her? :)

Venligst
mor til tyren

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet