Brev:
Ulykkelig når nogen går
8. august 2019
Alder:
15 mdr.
Ulykkelig når nogen går
Hej Helen,
I mit andet brev fortalte jeg om at lillesøster nu også skal begynde i institution, men at det ikke går helt som håbet.
Hun har bare altid været så glad. som i virkelig glad. Der har bare aldrig været noget med hende og hun er så nem og dejlig. hun har jo været hjemme med storebror, som leger lidt vildt med sine biler indimellem, men trods det leger hun i sin egen verden og tullere bare lidt rundt. Så er storebror begyndt i børnehave igen og vi har besøgt dagplejemoren et par gange. Vi så hende to gange før sommeferien, som gik rigtig godt. Hun elsker at lege ude og hun var helt tryg ved at dagplejemor hjalp hende med sko, leg i sandkassen osv., hvor jeg trådte lidt i baggrunden.
Nu er der pludselig sket noget. Hun græder om morgenen, når far går ud af døren. hun græder hele vejen hjem fra børnehaven så jeg må have hende på armen og gå med tvillingevognen i den anden. Hun er svær at trøste, det har jeg ikke oplevet før.
Jeg prøver at besøge dagplejemor med hende, men det er faktisk ikke nemt. hun er ked af det, når vi er der. I går lagde jeg mærke til, at det ikke var mig hun søgte hen til, men døren. Som om hun ville hjem eller ikke være der? Måske kan hun bare ikke lide at vi går, eller også vil hun hen til storebror igen?
I går da vi gik derop, ville hun ikke engang sidde på numsen i sin barnevogn, hun græd bare og ville op. til sidst tog jeg hende op og satte hende på græsset. så stoppede hun med det samme sin gråd og begyndte at gå mod børnehaven. hun ha jeg synes ikke det er nemt. jeg er i forvejen ulykkelig over at aflevere den store grædende, så selvom jeg er glad og siger det nok skal gå og prøver at fjolle med hende, så gør det så ondt indeni.
Jeg føler mig som en så elendig mor. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal håndtere det hele føler mig meget alene i det og i vildrede over, hvad der er det rigtige at gøre.
Kan du hjælpe mig lidt på vej her? :)
Venligst
mor til tyren