Brev:
9 måneder - kommer ikke mad i munden
19. juli 2019
Alder:
9 mdr.
9 måneder - kommer ikke mad i munden
Hej Helen
Hvordan får jeg min søn J til at tage mad i munden?
Han spiser fint, når han bliver fodret med ske eller gaffel, men han kunne ikke finde på at komme noget i munden selv. Han får noget at sidde med i hånden, når han spiser - agurk, rugbrødsbjælke osv, men han tager det aldrig i munden.
Mad han får i hånden, bliver mast lidt, kørt rundt på bordet og til sidst på gulvet. En rugbrødsfirkant bliver pillet lidt ved med en pegefinger, men så er interessen ikke til mere.
Han spiser ellers godt. Det eneste der ryger direkte ud af munden igen er frisk frugt i stykker.
Han har aldrig taget sut eller sutteflaske. Et enkelt stykke legetøj kommer i munden, men ellers ikke. Fingrene er dog tit i munden.
Med venlig hilsen
A