Brev:
Hvordan undgår vi skrig
16. juli 2019
Alder:
17 mdr.
Hvordan undgår vi skrig
Hej Helen
Så har vi brug for hjælp igen!
Vi har så mange konflikter med Theodor i løbet af en dag, som tager rigtig meget på os og vores parforhold. Theodor bliver sur og skriger over ingenting når ham skal ligge på puslebordet går han helt amok og vrider sig rundt, jeg kan ikke skifte ham pt liggende da jeg ikke han holde ham og han sparker i min gravide mave. Det er bedre når min mand gør det hvorfor er der den forskel?
Om natten har vi mange udfordringer igen, de sidste par uger har han vågnet hver 2-3 time og skreget ofte har han drømt og vi kan ligge en hånd på ham men mange gange han vi slet ikke trøste ham og aner ikke hvad der er det rigtige at høre.
Vi ved ikke om han har ondt et sted - vi mistænker om han kan være allergisk overfor mælk for synes vi kan se et mønstre i de nætter han har fået det til aftensmad - kan det give urolige nætterne
Hvordan takler vi bedst de situationer? Vi prøver at tage ham og og trøste men han vil ikke holdes tæt, så prøver vi at ligge ham i barnevognen og oftest er det det eneste der hjælper når ham så vågner igen ligger vi ham i sengen. I nat var det hver time han vågnede og skreg og kl 4 gav vi ham Panodil som hjalp til han sov til kl 6.
Det tager så hårdt på vores humør og overskud når vi har alle de skrigturer dag og nat, og vi er så usikre på hvad der er bedst at gøre om natten, og i tvivl om ham tester os - tænker dog heller ikke han synes det er sjovt at vågne om natten.
Håber du kan hjælpe.