Hvordan undgår vi skrig

16. juli 2019

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Hvordan undgår vi skrig

Hej Helen

Så har vi brug for hjælp igen!

Vi har så mange konflikter med Theodor i løbet af en dag, som tager rigtig meget på os og vores parforhold. Theodor bliver sur og skriger over ingenting når ham skal ligge på puslebordet går han helt amok og vrider sig rundt, jeg kan ikke skifte ham pt liggende da jeg ikke han holde ham og han sparker i min gravide mave. Det er bedre når min mand gør det hvorfor er der den forskel?

Om natten har vi mange udfordringer igen, de sidste par uger har han vågnet hver 2-3 time og skreget ofte har han drømt og vi kan ligge en hånd på ham men mange gange han vi slet ikke trøste ham og aner ikke hvad der er det rigtige at høre.
Vi ved ikke om han har ondt et sted - vi mistænker om han kan ...

Annonce

... være allergisk overfor mælk for synes vi kan se et mønstre i de nætter han har fået det til aftensmad - kan det give urolige nætterne

Hvordan takler vi bedst de situationer? Vi prøver at tage ham og og trøste men han vil ikke holdes tæt, så prøver vi at ligge ham i barnevognen og oftest er det det eneste der hjælper når ham så vågner igen ligger vi ham i sengen. I nat var det hver time han vågnede og skreg og kl 4 gav vi ham Panodil som hjalp til han sov til kl 6.

Det tager så hårdt på vores humør og overskud når vi har alle de skrigturer dag og nat, og vi er så usikre på hvad der er bedst at gøre om natten, og i tvivl om ham tester os - tænker dog heller ikke han synes det er sjovt at vågne om natten.

Håber du kan hjælpe.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder