Hvor meget må baby høre (TV)

15. juli 2019

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Hvor meget må baby høre (TV)

Kære Helen

Vi bor pt. i en 1 værelses lejlighed, da vi venter på vores nye hjem bliver bygget færdig. Det betyder at vi har soveværelse og stue i samme rum. Vores lille søn på 7 mdr. ligger derfor og sover i samme rum, som vi sidder og ser tv i om aftnen.

Nu er mit spørgsmål så, påvirker det ham hvad vi ser når han sover?
Vi har indtil videre holdt os fra at se noget som kunne have uhyggelige lyde, i ...

Annonce

... tilfæde af om han opfatter det mens han sover, og det så giver anledning til mareridt.

Så skal vi fortsætte med at kun se “stille” programmer, eller kan vi sagtes se fx Game of Thrones med kamp scener el.lign. ?

Måske et lidt fjollet spørgsmål, men jeg vil helst ikke være udsætte ham for noget han ikke kan klare.

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen
En mor som gerne snart vil se noget voksen TV.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2