Brev:
Hvornår kan man sige nej
13. juni 2019
Alder:
8 mdr.
Hvornår kan man sige nej
Kære Helen.
Nu er jeg her igen med et spørgsmål.
Vores søn har i en længere periode været glad for at slå på ting. Og når han sidder på fars skulder, bliver der altså også trommet igennem på hovedet af far. Han er begyndt at synes det er sjovt at slå ud efter vores ansigter og kradse og mit hår er han også vild med at hive fat i. Det er ikke for at gøre skade på os, han ved jo ikke det kan gøre ondt på os. Det har jo nok også haft lidt at gøre med de tumle- og kildelege vi har lavet, der har taget lidt om sig.
Jeg ønsker ikke at han sådan kradser eller slår mod ansigter på hverken os eller andre, men er det noget man kan gøre noget ved i hans alder? Kan vi f.eks. sige "nej" og lade være med at smile når han gør det eller har du et godt forslag til hvordan vi kan håndtere det?
Det skal også lige nævnes at der på det seneste er kommet meget mere mening på ham. Han er begyndt at protestere meget når han skal have tøj på eller skiftet ble.
Jeg tror bare det er fordi at han bare vil være aktiv og ikke lige har tålmodighed til at skulle have tøj på. Jeg giver ham tøj på alligevel og siger roligt "jeg kan godt høre at du ikke lige har lyst til at ....". Er det en okay måde at håndtere det på?
Med venlig hilsen familien fra USA
P.S. rugbrød er en mangelvare her, så må bage det selv :)