Brev:
Temperamentsfuld pige
7. maj 2019
Alder:
19 mdr.
Temperamentsfuld pige
Hej Helen.
Vi har fået en pige, med et meget voldsomt temperament. Ved ikke om det er fordi storebror er en meget rolig og stille dreng, at vi synes hun er så temperamentsfuld.
Vi er i tvivl om hvordan vi skal takke hendes raseriudbrud. Det kan være de mindste ting hun bliver tosset over. Så skriger, græder og ligger sig på gulvet og sparker med benene. Det er umuligt at trøste hende, og hun bliver kun endnu mere sur hvis man kommer tæt på hende. Hun kan sagtens være i sådan et udbrud i meget lang tid. Det er ikke fordi jeg ikke kan være i det. Men det er svært for storebror. Han bliver påvirket af larmen. Hvad skal jeg gøre i disse situationer?
Hun er utrolig stædig og viljestærk, og ser det helt sikkert også som gode egenskaber at have, men jeg mangler redskaber til hvordan jeg bedst takler hendes temperament, så hun heller ikke kommer til at tage alt opmærksomheden fra storebror, bare fordi hun er den der råber højest.
Med venlig hilsen
Mor til 2