Brev:
Hysterisk dreng
28. april 2019
Alder:
14 mdr.
Hysterisk dreng
Hej Helen
Vores søn er nu blevet 14 måneder, og vi har fortsat udfordringer med søvnen og nu også et andet med hans temperament.
Først søvnen, for at give ham tryghed sidder vi hos ham til at han falder i søvn og synger for ham, det kan tage alt fra 10 min til en time.
Dog sover han lige nu kun max 1 time i vuggestuen, og han er derfor træt om aftenen når vi putter ham kl. 18.30.
Jeg er bekymret for at han sover alt for lidt, da han står op kl 6.00 ca. og kun sover den ene tine i vuggestuen. Han er utryg i vuggestuen når han skal sove, og de har derfor udfordringer med at få ham til at sove ofte står de 40 min med ham. Vi har derfor talt om at for at det kan blive en god oplevelse for ham at sove i VS, tager de ham op så snart han vågner også selvom det nogle dage kun er 45 min han har sovet. De fortæller han er meget ked af det når man vågner.
Han er ørebarn og har haft Mellemørebetændelse 5 gange i år, haft RS virus, forkølelse, diaré og har derfor været meget hjemme siden han startede i januar.
Det værste lige nu er at han har mange skrigturer især om natten, hvor vi føler os magtesløse, der skal så meget til før han overgiver sig. Vi prøver at give ham så meget kærlighed og tryghed som muligt, og han kommer altid ind til os i sengen når han vågner. Når han skriger om natten synger vi og prøver at holde ham fast, men han vil ikke holdes ind til, han vrider sig væk.
Spørgsmål: Hvordan får vi ham gjort tryg?
En anden ting er at han er vildt hysterisk lige i øjeblikket, når han gør noget han ikke må og vi tager han væk, kaster han sig bagover på gulvet og græder. Jeg er i tvivl om hvordan vi imødekommer det. Jeg plejer tage ham op og lave noget andet, men hvad er det rigtige at gøre og hvorfor bliver han så hysterisk?
Det samme når han skal skiftes han skriger sindssygt og vrider sig væk. I vuggestuen gør han ikke så han tester os nok af.
Jeg synes alle de kampe er vildt hårde, da jeg bare gerne vil have mig glade lille dreng som trives.
Hilsen