Hysterisk dreng

28. april 2019

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Hysterisk dreng

Hej Helen

Vores søn er nu blevet 14 måneder, og vi har fortsat udfordringer med søvnen og nu også et andet med hans temperament.

Først søvnen, for at give ham tryghed sidder vi hos ham til at han falder i søvn og synger for ham, det kan tage alt fra 10 min til en time.
Dog sover han lige nu kun max 1 time i vuggestuen, og han er derfor træt om aftenen når vi putter ham kl. 18.30.

Jeg er bekymret for at han sover alt for lidt, da han står op kl 6.00 ca. og kun sover den ene tine i vuggestuen. Han er utryg i vuggestuen når han skal sove, og de har derfor udfordringer med at få ham til at sove ofte står de 40 min med ham. Vi har derfor talt om at for at det kan blive en god oplevelse for ham at sove i VS, tager de ham op så snart han vågner også selvom det nogle dage kun er 45 min han har sovet. De fortæller han er meget ked af det når man vågner.

Han er ørebarn og har haft Mellemørebetændelse 5 gange i år, haft RS virus, forkølelse, diaré og har derfor været meget hjemme siden ...

Annonce

... han startede i januar.

Det værste lige nu er at han har mange skrigturer især om natten, hvor vi føler os magtesløse, der skal så meget til før han overgiver sig. Vi prøver at give ham så meget kærlighed og tryghed som muligt, og han kommer altid ind til os i sengen når han vågner. Når han skriger om natten synger vi og prøver at holde ham fast, men han vil ikke holdes ind til, han vrider sig væk.

Spørgsmål: Hvordan får vi ham gjort tryg?

En anden ting er at han er vildt hysterisk lige i øjeblikket, når han gør noget han ikke må og vi tager han væk, kaster han sig bagover på gulvet og græder. Jeg er i tvivl om hvordan vi imødekommer det. Jeg plejer tage ham op og lave noget andet, men hvad er det rigtige at gøre og hvorfor bliver han så hysterisk?

Det samme når han skal skiftes han skriger sindssygt og vrider sig væk. I vuggestuen gør han ikke så han tester os nok af.

Jeg synes alle de kampe er vildt hårde, da jeg bare gerne vil have mig glade lille dreng som trives.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger