Bider negle og tisser paa gulvet

25. april 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Bider negle og tisser paa gulvet

Kaere Helen

Jeg skriver fordi vores datter er begyndt at goere nogle ting, som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal tolke eller reagere paa.

1) Hun er begyndt at bide negle. Er det noget man boer stoppe op overfor og taenke over, om der stikker noget psykologisk under? Jeg tror egentlig bare at hun goer det, fordi hun har opdaget at hun kan. Jeg proever at sige til hende, at jeg gerne vil have, hun lader vaere, men ind til videre sker det fortsat fra tid til anden. Hun faar nemt negleroedder, som vi klipper ned (og tilstraeber generelt at klippe negle ofte). Hun kan ikke lade vaere med at "pille" i dem, hvilke nogle gange resulterer i, at det kommer til at goere ondt. Saa maaske har hun bare fokus paa negle og negleroedder nu? Eller?

2) I sidste weekend begyndte hun at tisse i bukserne eller paa gulvet. Hun har ...

Annonce

... ellers ikke brugt ble i dagtimerne siden sidste sommer. I loebet af ugen er det blevet klart, at det kun er hjemme hun goer det, og kun naar jeg er hjemme. Saa jeg forestiller mig at hun maaske er ved at undersoege, hvad mor siger til det? Jeg proever paa ikke at goere et stort nummer ud af det. Jeg toerrer op, giver rent toej paa, siger til hende at jeg gerne vil have at hun gaar ud paa potten i stedet for. Er der andet at goere? Tror som sagt at det er meget bevidst fra hendes side.

Ioevrigt er hun soed og dejlig, saa det er mindre spoergsmaal i denne omgang, men alligevel. Der er ikke sket noget naevnevaerdigt paa det seneste, som jeg taenker at hun reagerer paa. Faktisk er vi omvendt kommet ind i en god rytme efter en lidt haard start paa aaret med kindtaender, ny barnepige, boernehave og saadan.

Mange hilsener
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)