Dreng på 2 år skriger hysterisk

23. april 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Dreng på 2 år skriger hysterisk

Hej Helen,

først og fremmest tak for det fyldestgørendesvar på tidligere indlæg. Vi er nu gået igang med dine anbefalinger, og håber de bærer frugt.

Nå, men vi har også en dreng på 2 år, der heldigvis spiser lystigt... dog er hans/vores udfordring at han er meget bestemt og skriger hysterisk, hvis han ikke får sin vilje, eller afbryder ham i noget sjovt, og af og til når han skal sove.

Vi har 2 udfordringer jeg håber du kan hjælpe med her. Det ene er natte / putte-ritual, da vi alle sover sammen, og han af og til slet ikke vil i seng, og begynder på sit skrigeri, når vi vil putte ham. Der er altid en af os inde hos ham, når vi putter til han sover...

Vi prøver at anerkende hans følelser, og siger vi godt kan forstå han bliver ked, men at han skal sove nu. Når han når helt op at ringe ryger han på skødet og får en krammer og et kys til at han falder lidt ned, hvor efter vi lægger ham igen. I værste fald ...

Annonce

... tage det over en time on off med gråd/brok. - Som forældre er vi blevet enige om at vi skal stå fast og ikke give efter, da vi tænker det først bliver værre, hvis han får sin vilje. - hvad gør vi bedst her?

Anden udfordring er i løbet af dagen kommer vi i situationer, hvor han også kan ende i skrigeri eller slå og kaste med ting. Vi ved det er pga. manglende sprog at han udtrykker sig den vej. og ofte er det pga. vi afbryder en sjov leg, eller skal hjem fra noget sjovt at han bliver frustreret.

Igen prøver vi at italesætte hans følelser og forstå hvor øv det er at blive forstyrret. Kan vi gøre noget for at undgå det skrigeri, som jo er hans måde at brokke sig på, og endnu vigtigtigere, undgå at han kaster med biler og sten mm.?
Han er en dreng med store følelser og stort tempremant, så der er også mange glade og sjove stunder med ham.

Håber du har nogle guldkorn til os :-)

Med venlig hilsen
den fortvivlede far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet