Brev:
15 måneder
29. marts 2019
Alder:
15 mdr.
15 måneder
Hej Helen
Tak for en meget brugbar brevkasse :)
Vi har en lille dreng på snart 15 måneder som hader at få børstet tænder. Vi har prøvet flere tandbørster og flere rutiner. Men lige lidt hjælper det. Han græder og slår ud med arme og ben. Vi har forsøgt på puslebord liggende og siddende, i sofaen med tegnefilm, i badekaret som han elsker at sidde i. Men han vil ikke. Det føles næsten som et overgreb at få gennemført tandbørstning hos ham :(
Jeg håber du har et godt råd. Han har allerede 12 tænder.
Ydermere har han en vane som går ud på at holde fast i vores øreflip og nusse. Lidt som havde det været en nusseklud eller lign. Han har aldrig brugt sut og han begyndte med ørene omkring 10 måneders alderen. Nu synes jeg godt nok det er lidt træls. Jeg forsøger liget at erstatte det med en nusseklud. Hvad tænker du? Han har ingen tilknytning til bamse/sut/nusseklud eller lign.
Han har sovet hele natten 19-5/6 siden han var 9 måneder. Det er dejligt. Nu er han dog begyndt at sove lidt mere uroligt og har svært ved at putte ham igen i egen seng når han vågner mellem 3 og 5. Hvorfor jeg taget ham med ind til os og han så kan sove videre til 5/6 tiden hvor vi står op.
Han er også virkelig morsyg og vil hele tiden op. Nogen gange prøver jeg at lade han side eller prøve at aktivere ham med leg, men han stopper først når jeg tager ham op.
Venlig hilsen
Mor til en fantastisk dejlig dreng <3