Brev:
Uenigheder i vuggestuen
27. marts 2019
Alder:
2 år, 4 mdr.
Uenigheder i vuggestuen
Hej Helen,
Vi har haft en rigtig grim oplevelse idag. Min store dreng på 28 måneder har i dag været involveret i en rigtig træls oplevelse i vuggestuen.
Han har siddet oven på en dreng, sammen med en anden dreng. Der er blevet slået, sparket og drengen det er gået ud over har også et bidemærke. Der var en voksen i rummet og de får skilt drengene fra hinanden og talt med dem om oplevelsen.
Jeg er så ked af det, jeg er meget rystet og faktisk også lidt bange. Det kører rundt i mit hoved... Hvorfor reagere min dreng sådan og hvad skal vi som forældre gøre for at styrke vores dreng til at takle situationen anderledes?
Min dreng har et utrolig flot og veludviklet sprog, han kan snakke i sætninger og udtrykker også følelser. Derfor kan jeg ikke forstå hvis det er fordi han ikke har kunne kommunikere.
Vi er selv meget opmærksomme på at vores dreng har reageret overfor lillebror er startet i vuggestue og er begyndt at kravle og kan rejse sig op. Det har været med små slag, spark og andre frustrationer.
Jeg er med på at han selvfølgelig ikke kan udtrykke alle følelser og der kan ske mange ting i så lille et barns verden der kan ryste og frustrere. Vores indtryk er bare han er god til at lege og har det dejligt i vuggestuen.
Skal vi tolke det som en reaktion på lillebror, skal vi gøre noget, kan vi gøre noget?
Jeg føler mig virkelig på udebane. Jeg har valgt ikke at snakke med ham om det idag, fordi vuggestuen har forsikret mig at de har taget en god snak med det involverede børn. Det er selvsagt nemmere at gøre i situationen end flere timer efter.
Jeg har yderligere bedt vuggestuen være ekstra opmærksom i forhold til hans opførsel med andre børn.
Jeg håber du vil dele dine tanker med mig.
Med venlig hilsen
Kris