Uenigheder i vuggestuen

27. marts 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Uenigheder i vuggestuen

Hej Helen,

Vi har haft en rigtig grim oplevelse idag. Min store dreng på 28 måneder har i dag været involveret i en rigtig træls oplevelse i vuggestuen.

Han har siddet oven på en dreng, sammen med en anden dreng. Der er blevet slået, sparket og drengen det er gået ud over har også et bidemærke. Der var en voksen i rummet og de får skilt drengene fra hinanden og talt med dem om oplevelsen.

Jeg er så ked af det, jeg er meget rystet og faktisk også lidt bange. Det kører rundt i mit hoved... Hvorfor reagere min dreng sådan og hvad skal vi som forældre gøre for at styrke vores dreng til at takle situationen anderledes?

Min dreng har et utrolig flot og veludviklet sprog, han kan snakke i sætninger og udtrykker også følelser. Derfor kan jeg ikke forstå hvis det er fordi han ikke har kunne kommunikere.

Vi er selv meget opmærksomme på at vores dreng har reageret ...

Annonce

... overfor lillebror er startet i vuggestue og er begyndt at kravle og kan rejse sig op. Det har været med små slag, spark og andre frustrationer.

Jeg er med på at han selvfølgelig ikke kan udtrykke alle følelser og der kan ske mange ting i så lille et barns verden der kan ryste og frustrere. Vores indtryk er bare han er god til at lege og har det dejligt i vuggestuen.

Skal vi tolke det som en reaktion på lillebror, skal vi gøre noget, kan vi gøre noget?
Jeg føler mig virkelig på udebane. Jeg har valgt ikke at snakke med ham om det idag, fordi vuggestuen har forsikret mig at de har taget en god snak med det involverede børn. Det er selvsagt nemmere at gøre i situationen end flere timer efter.

Jeg har yderligere bedt vuggestuen være ekstra opmærksom i forhold til hans opførsel med andre børn.

Jeg håber du vil dele dine tanker med mig.

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.