Voldsom adfærd - 7 måneder

27. december 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Voldsom adfærd - 7 måneder

Kære Helen

Jeg kunne godt bruge et råd i forhold til vores søns til tider voldsomme adfærd.
Han er en stor dreng på 10,5 kg, og han er virkelig stærk. Det har vi hver gang fået at vide af sundhedsplejerske og læge. Han er tydeligvis ikke bevidst om sin egen styrke.

Jeg har længe synes, at han er en smule voldsom i sin adfærd. Han griber hele tiden ud efter vores ansigt og river/klemmer/niver meget hårdt i både kinder, ører, næse og hår. Jeg har i flere måneder sagt "ae ae" på en stille og rolig måde, når han gør det og har fjernet hans hånd eller aet min kind med den. Jeg synes også, at det er som, at han indimellem forstår og faktisk forsøger at være blidere. For det meste gør det dog ingen forskel, hvilket jeg synes er forståeligt nok med hans kun 7 måneder.

Mit problem er nu, at andre er begyndt at kommentere på det. Efter at være flyttet, at vi kommet i en ny mødregruppe, og jeg kan fornemme, at folk der, forsøger at opdrage deres børn allerede. De var ret overraskede over min søns første møde med de seks andre drenge. De havde forventet, at ...

Annonce

... han ville være mere tilbageholdende, men det var han absolut ikke. Han virker enormt socialt anlagt og begyndte med det samme at pludre til de andre børn og hvine og brumme af entusiasme. Han rækker også med det samme ud efter de andre og kryber hen imod dem. Ikke på en drillende måde, men bare som om, at han også gerne vil være med og nyder alt det, der sker omkring ham. Jeg kunne dog fornemme, at de andre tysser på deres børn, når de hviner og siger tydeligt nej, hvis de tager fat i de andre. Jeg har lidt svært ved, hvad jeg skal gøre i de situationer, for han gør det jo ikke med vilje, og det handler jo egentlig bare om, at han nyder at være sammen med de andre børn.

Hvor meget giver det mening at "opdrage" i hans alder - og hvordan er det i så fald hensigtsmæssigt at gøre det? Jeg er helt klar på at være klar og tydelig over for min søn, når det kommer til opdragelse, men synes bare stadig han er så lille og synes ikke, at det giver mening at "skælde ud" eller tale hårdt eller lignende.

Kan du hjælpe mig med nogle gode råd?

De bedste hilsner
Sarah

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin