Brev:
Hvornår stopper hun med at sutte på fingrene?
17. november 2018
Alder:
4 mdr.
Hvornår stopper hun med at sutte på fingrene?
Kære Helen.
Mit spørgsmål kommer lidt i forlængelse af tidligere brev til dig ang. vores datters dårlige søvn om dagen.
Hun er som sagt nødt til at blive lagt i svøb for ikke at forstyrre sig selv med armene. Men jeg har opdaget, at hun gerne vil have hænderne op af svøbet, fordi hun vil sutte på fingrene. Hun får sut, når hun skal sove, men hvis den ryger ud, så kommer hænderne op med det samme. Nogle gange kommer de også op og skal suttes på, selvom sutten er i munden.
Hvornår vokser hun fra at sutte på fingrene? Kan vi gøre noget for at undgå dette? Det lyder dumt at spørge, for jeg ved jo godt, at det er en del af hendes udvikling, men det er samtidig også til stor frustration, fordi det forstyrrer hende voldsomt ifbm. søvn.
Ps. Søvnen går lidt bedre om dagen nu, så det er dejligt. Men suttebehovet på fingre/hænder gælder både dag og nat.
Venlig hilsen
Julie