Brev:
4 måneder og fladt baghoved
13. november 2018
Alder:
4 mdr.
4 måneder og fladt baghoved
Hej Helen
Tak for svar ang. vores datter og hendes søvn. Jeg har et spørgsmål mere, der omhandler hendes baghoved.
Når hun sover ligger hun stort set aldrig med hovedet helt ned på siden af underlaget. For det meste kigger hun faktisk bare lige op eller en smule til den ene eller anden side. Det har resulteret i et lidt fladt baghoved. Har haft en zoneterapeut til at kigge på hende, men det har ikke rigtig hjulpet. Lægen mærkede på hendes nakkemuskler og sagde, at de var fine. Heldigvis er hun vildt god til at ligge på maven, så det gør hun rigtig meget, når hun er vågen.
Men her kommer mit spørgsmål: Der findes en ergonomisk babypude fra Babymoov, som skulle aflaste baghovedet. Jeg har dog læst i et gammelt brev fra dig, at du ikke anbefaler denne pude. Gælder det stadig, eller er der kommet nye anbefalinger?
Er det for sent at rette op på fladt baghoved nu?
Venlig hilsen
Julie