Ny børnehave?

25. oktober 2018

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Ny børnehave?

Hej Helen

Jeg kunne godt tænke mig at høre din mening omkring skift af børnehave.

Vores søn trives godt i sin institution. Han er fornylig rykket over på en ny stue for lidt ældre børn, her kommer børnene når de er lidt over 2 år. Det er et slags " mellem trin" fra vuggestuen og børnehaven. Og vores søn har klaret det rigtig fint.

Her hvor vi bor er folkeskolerne ikke så gode, de klare sig ihvertfald ikke særlig godt. Der er måske kun en folkeskole som er god, resten er dårlige. Vi har derfor valgt at vores søn skal gå på privat skolen hvor der er styr på tingene og i øvrigt en ret god skole.

For cirka 1-2 år siden åbnede de en børnehave som tilhører den private skole. Børnehaven kom til da at man mente at når børnene startede på den privat skolen så var mange af børnene ikke helt "klar" til den disciplin der på privat skolen osv. Så derfor har man valgt at oprette en børnehave hvor de tidligst tager børnene ind når de er 2 år og 8 måneder for at opdrage dem eller vejlede dem, gøre dem klar til privat skolen. Således at der nærmest ikke bliver en overgang fra børnehave til skole. Det de lærer i børnehaven fortsætter i skolen.

Vores søn er både skrevet op til børnehaven og skolen. ...

Annonce

... Vi har fornylig fået tilbudt en plads i børnehaven fra januar. Hvor vores søn er 2 år og 8 måneder.

Vi er lidt i tvivl om vi skal lade ham forstætte hvor han er nu eller om vi skal rykke ham?

Som sagt så er vi jo glade for hans nuværende institution og jeg tænker lidt at det måske ikke er godt for ham at han bliver rykket nu. For det tog ham rigtig lang tid at vende sig til institutionen. Så jeg er lidt bange for at "starte forfra".

Vi har talt lidt om at vente til han bliver 3 år eller endnu senere fx. når han er 4,5 år gammel. Hvis man kan få lov til det. Vi har også tænkt lidt på om det overhoved er nødvendigt at rykke ham, men at han måske kan starte direkte i skolen. Men så tænker jeg bare om han vil være bagud i forhold til de andre børn som har fået i børnehaven og lært de ting man skal og lært de andre børn at kende.

Jeg håber at du kan forstå mig, selvom det kan virke lidt tidligt at begynde at tænke på skolen allerede nu. Men man skal tage de rigtige beslutninger nu, da de kan være alt afgørende.

Hvad er din holdning, og hvad vil du umiddelbart anbefale? Skal vi vente til han bliver 3 år? eller vente endnu mere? Eller gå fra nuværende institution til privat skole?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine