Brev:
Hvad skal 4 årig kunne tegne?
10. september 2018
Alder:
4 år, 4 mdr.
Hvad skal 4 årig kunne tegne?
Hej.
Jeg har en søn på lidt over 4 år. Han tegner ikke så meget og når han gør er det bare hurtige krusedulle tegninger.
Jeg ved det er meget forskelligt hvad børn kan, men burde vi forvente noget mere og træne med ham? F.eks. så det vil blive nemmere for ham at lære at skrive bogstaver. Eller skal man vente til han selv viser interesse i at male inde for stregerne, tegne noget man faktisk kan se hvad er og senere lære bogstaver?
Jeg har prøvet at sige han skal koncentrere sig og synes det er svært at blive ved med at rose kruseduller.
Med andre ting synes jeg han er god til at sidde koncentreret og se eller lave ting.
Hilsen