Vil hellere være hjemme

22. august 2018

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Vil hellere være hjemme

Hej Helen, tak for input :)

Jeg har haft en snak med min søns kontaktperson i vuggestuen og hun tror, at det er for tidligt for min søn at smide bleen og mener, det er derfor han er så ulykkelig deroppe, fordi han ikke vil lave pølser. Han siger klart og tydeligt herhjemme, når han sidder på toilettet: “Kun tis i vuggestuen ikke pølser”. Hvordan sulan hjælper jeg ham her? Jeg har prøvet med, at det er okay at have ble på i vuggestuen, men det ønsker han ikke. Han gider ikke bleen. Så ved jeg ikke rigtig, hvad jeg skal gøre? Herhjemme er det ingen problem og han sover heller ikk med ...

Annonce

... bleen og har ingen uheld. Derimod har han uheld hver dag i viggestuen. Det er synd for ham synes jeg.

Derudover tror jeg, at han har opfanget at jeg går hjemme med lillesøster, og det vil han også. Måske det er derfor han græder sådan og siger at han ikke vil vuggestue, men være hjemme. Hvordan håndterer jeg det? Jeg prøvede i dag at sige, at mor også skulle på arbejde, men jeg er i tvivl om det er godt eller skidt og om der overhovedet ville hjælpe ham. Han har nu været ulykkelig i 14 dage og aftalen er pt at han hentes kl. 12 og kommer hjem og sover lur.

Venligst
Vædderens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!