Brev:
Vil hellere være hjemme
22. august 2018
Alder:
2 år, 4 mdr.
Vil hellere være hjemme
Hej Helen, tak for input :)
Jeg har haft en snak med min søns kontaktperson i vuggestuen og hun tror, at det er for tidligt for min søn at smide bleen og mener, det er derfor han er så ulykkelig deroppe, fordi han ikke vil lave pølser. Han siger klart og tydeligt herhjemme, når han sidder på toilettet: “Kun tis i vuggestuen ikke pølser”. Hvordan sulan hjælper jeg ham her? Jeg har prøvet med, at det er okay at have ble på i vuggestuen, men det ønsker han ikke. Han gider ikke bleen. Så ved jeg ikke rigtig, hvad jeg skal gøre? Herhjemme er det ingen problem og han sover heller ikk med bleen og har ingen uheld. Derimod har han uheld hver dag i viggestuen. Det er synd for ham synes jeg.
Derudover tror jeg, at han har opfanget at jeg går hjemme med lillesøster, og det vil han også. Måske det er derfor han græder sådan og siger at han ikke vil vuggestue, men være hjemme. Hvordan håndterer jeg det? Jeg prøvede i dag at sige, at mor også skulle på arbejde, men jeg er i tvivl om det er godt eller skidt og om der overhovedet ville hjælpe ham. Han har nu været ulykkelig i 14 dage og aftalen er pt at han hentes kl. 12 og kommer hjem og sover lur.
Venligst
Vædderens mor