Brev:
Urolig
27. juni 2018
Alder:
8 mdr.
Urolig
Hej Helen,
Jeg har en dejlig dreng på knap 9 mdr.
Han er meget motorisk urolig og er i gang HELE tiden. Han har svært ved at sidde stille, både i barnevogn eller når han sidder på skødet. Og så skriger han meget. Han virker irriteret/mega pylret, men ikke decideret ked af det.
Sådan har det været længe.
Men han er også meget urolig under måltider. Han skriger og går i flitsbue i højstolen. Nogle gange er han meget interesseret i maden, andre gange afviser han maden. Og har svært ved at holde øjenkontakt og fokus under maden og kigger alle andre steder hen. Men uanset skriger han og er meget urolig. Det er stressende og ikke særlig hyggeligt for os som familie og det fraholder mig også fra at spise ude med ham eller tage med til for mange arrangementer fordi jeg ikke orker at han er så urolig.
Hvis vi sætter ham på gulvet opsøger han os alligevel og vil op, men er så stadig urolig.
Denne fase med at være urolig, både ifm. måltider, men også generelt her stået på meget længe.
Er det normalt?
Han ammes stadig en smule, men nægter al MME, så han får næsten kun vand og så selvfølgelig almindelig mad.
Han har de sidste 2 uger været urolig on/OFF fra kl 01-05-00... Men det skyldes vel separationsfasen? Selvom han stadig er urolig på trods af, at han kommer ind til os. Om dagen sover han også meget uroligt og af varierende længder... Vi har før haft god rytme med søvn både dage og nat og jeg holder ved de samme rutiner og tider at ligge han på.
Ovenstående ting begynder at gå mig meget på.......
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Katrine