Brev:
Vores søn råber og skriger meget
3. maj 2018
Alder:
11 mdr.
Vores søn råber og skriger meget
Kære Helen
Jeg skriver til dig, da vores søn på 11 måneder, råber og skriger en del, og vi er bekymrede for om dette er normalt, eller om der er noget vi skal være opmærksomme på.
Det er egentlig ikke fordi at han råber og skriger som sådan - men det er mens han prøver at "tale", så bliver hans lyde og "ord" sagt og udtryk gennem nogle meget hårde lyde. Nogle gange er det meget høje og andre gange er det nogle dybe høje lyde. Mon jeg forklarer det godt nok?
De fleste morgener starter det ret tidligt, han begynder allerede på disse lyde når han vågner. Min kæreste og jeg har snakket om, om det kunne være et udtryk for at han ikke har sovet nok og måske ikke er udhvilet?
Andre dage vil jeg mene at han prøver at kalde på os, gennem disse lyde. Når min kæreste eller jeg går ud af stuen, bliver han ved med at lave de lyde, indtil vi er tilbage, så smiler han lidt, og vender straks tilbage til lydene.
Er dette normalt?
og i så fald, hvordan skal vi forholde os til det?
Nogle dage er det rigtig svært at være i det, men samtidig vil jeg rigtig gerne give ham plads og rum til at lave alle de lyde han har lyst til - hvis det er helt normalt og præcis som det skal være.
Kærlig hilsen
Claudia