Søvnbehov, river og bider

7. marts 2018

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Søvnbehov, river og bider

Hej Helen.

Nu skriver jeg lige igen angående vores datters søvn.

På mandag skal hun langt om længe have dræn igen (da det ene var faldet ud kort efter det blev lagt første gang). Derfor har hun tit haft opvågninger om natten igen osv. Den seneste tid har hun så sovet hele natten men kan ikke sove mere end 9 timer (MAKS) i træk. Så når vi ligger hende kl 20 vågner hun allerede kl 05, og hun får kun én lur fra ca 11 og så alt fra 1,5-3 timer. Så hun er lidt i søvn underskud hele tiden. Den ene dag ville hun først sove kl 21, og så vågnede hun kl 06. Så det er aldrig mere end de 9 timer.

Jeg tænker umiddelbart at det slet ikke er nok for hende om natten?? Hun har lige blevet 18 mdr. Hun går som sagt stadig ikke selv, da hun har alle sine udfordringer. Og går til træning én gang om ugen da hun også er meget hybermobil. Jeg tænker om hun måske kan få et større søvnbehov om natten når hun først render rundt selv og måske brænder mere krudt af eller?? Det er så træls af hun str SÅ tidligt op. Og som regel er hun ikke klar til at blive ...

Annonce

... lagt kl 19, men hvis hun så gør, så vågner hun bare kl. 04 .. :-(

En helt anden ting er at vi pt har et stort problem med at hun river / niver i ens hud, hår og ansigt konstant. Hun forstår det ikke helt, og bliver bare "mere vild" når vi siger NEJ til hende og holder hendes hånd. Hun gjorde det for et par måneder siden "af glæde" som om det var et kærtegn, men at hun ikke forstod det gør ondt. Så stoppede det, og nu er det kommet meget tilbage. Lige så snart hun kommer op til en person så niver hun ud efter huden ansigtet eller andre ting. Ved ikke helt hvordan vi skal vænne hende af med det. Vi prøver hele tiden at lære hende at ae, og det kan hun også. Men hun ligger ikke rigtig mærke til hun gør det. Og bliver bare sur når vi stopper hende. Det samme gælder lidt bide, så uden hun tænker over det så bider hun i ens arm eller lår osv. Hun er ellers en meget glad, sød pige der virkelig charmere. Men lige denne side gør os vildt irriteret, da hun ikke forstår et nej der..

SÅ hvad er mon det rigtige at gøre her??? :)

Med venlig hilsen
K

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!