Brev:
Søvnbehov, river og bider
7. marts 2018
Alder:
18 mdr.
Søvnbehov, river og bider
Hej Helen.
Nu skriver jeg lige igen angående vores datters søvn.
På mandag skal hun langt om længe have dræn igen (da det ene var faldet ud kort efter det blev lagt første gang). Derfor har hun tit haft opvågninger om natten igen osv. Den seneste tid har hun så sovet hele natten men kan ikke sove mere end 9 timer (MAKS) i træk. Så når vi ligger hende kl 20 vågner hun allerede kl 05, og hun får kun én lur fra ca 11 og så alt fra 1,5-3 timer. Så hun er lidt i søvn underskud hele tiden. Den ene dag ville hun først sove kl 21, og så vågnede hun kl 06. Så det er aldrig mere end de 9 timer.
Jeg tænker umiddelbart at det slet ikke er nok for hende om natten?? Hun har lige blevet 18 mdr. Hun går som sagt stadig ikke selv, da hun har alle sine udfordringer. Og går til træning én gang om ugen da hun også er meget hybermobil. Jeg tænker om hun måske kan få et større søvnbehov om natten når hun først render rundt selv og måske brænder mere krudt af eller?? Det er så træls af hun str SÅ tidligt op. Og som regel er hun ikke klar til at blive lagt kl 19, men hvis hun så gør, så vågner hun bare kl. 04 .. :-(
En helt anden ting er at vi pt har et stort problem med at hun river / niver i ens hud, hår og ansigt konstant. Hun forstår det ikke helt, og bliver bare "mere vild" når vi siger NEJ til hende og holder hendes hånd. Hun gjorde det for et par måneder siden "af glæde" som om det var et kærtegn, men at hun ikke forstod det gør ondt. Så stoppede det, og nu er det kommet meget tilbage. Lige så snart hun kommer op til en person så niver hun ud efter huden ansigtet eller andre ting. Ved ikke helt hvordan vi skal vænne hende af med det. Vi prøver hele tiden at lære hende at ae, og det kan hun også. Men hun ligger ikke rigtig mærke til hun gør det. Og bliver bare sur når vi stopper hende. Det samme gælder lidt bide, så uden hun tænker over det så bider hun i ens arm eller lår osv. Hun er ellers en meget glad, sød pige der virkelig charmere. Men lige denne side gør os vildt irriteret, da hun ikke forstår et nej der..
SÅ hvad er mon det rigtige at gøre her??? :)
Med venlig hilsen
K