Brev:
Hvor lang tid tager det efter dræn i ørerne før sproget forbedres?
2. marts 2018
Alder:
21 mdr.
Hej Helen,
Vores søn fik dræn i ørerne i midten af december (dvs for 2.5 mdr siden) og selvom han helt klart hører bedre og er blevet bedre til at reagere på instrukser mm, siger han stadig ingenting. Vi tror han har haft væske i ørerne i 6-12 mdr inden lægen fangede det, så det er selvfølgelig en stor del af hans sproglige udvikling han er gået glip af (han er 21.5 mdr).
En yderligere forsinkelse er formentlig pga vi er tre sproglige derhjemme. Det har dog ikke været noget problem for hans storesøster og talepædagogen vi har tilknyttet har også anbefalet at vi ikke ændrer på det.
Så to spørgsmål til dig, hvor længe tager det før vi skal se store forbedringer med sproget og hvor meget forsinkelse skal vi regne med de 3 sprog kan give_
Med venlig hilsen