Meget mor-glad

1. marts 2018

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Meget mor-glad

Hej Helen

Skriver til dig igen da jeg ikke helt ved hvordan jeg skal tackle min pige på snart 3 års mor-glad hed.

Der kommer en lillebror om en måned.

Hun har reageret med meget ked af det-hed flere gange i dagplejen og sagt hun vil hjem til mor.

Når jeg afleverer som idag, står hun med tårer i øjnenene og jeg kan se hun er rigtig ked af det, og det gør self mig rigtig ked af det.

Jeg ved at jeg har en form for dårlig samvittigehd overfor hende, fordi jeg jo ved at når lillebror kommer får hun en at dele mig med, og der bliver ikke ligeså meget tid til hende som nu.

Jeg henter hende ...

Annonce

... mellem 15:00-15:30 hver dag, og vi er sammen indtil hun skal sove, sammen med far også.

Ved heller ikke om det er fordi hun er mere bevidst nu, at hun også savner mig mere, fordi hun siger hver dag når jeg henter hende at hun har savnet mig, og hun blev ked af det fordi hun savner mig.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle den her meget mor-glad hed.
Jeg synes det er svært fordi jeg vil jo gerne have at min pige er glad, og kan "undvære mig lidt/slippe mig lidt".

Håber du har lidt tanker omkring det jeg skriver, så jeg/vi måske lidt bedre kan være i de her følelser.

Venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor