Brev:
Mad og Leg - 2. del
20. februar 2018
Alder:
17 mdr.
Mad og Leg - 2. del
Hej igen.
Ja altså vi øver tit med at hun går fra den ene til den anden, eller fra møbel til os. Men hun går et par skridt (uden kontrol) og så kaster hun sig bare. Hun kan ikke stå helt stille og have balance uden at holde fast i noget...
Hun kravler meget og har gjort siden hun var 8-9 måneder, men man kan tydeligt mærke at det ikke er nok for hende. Det irriterer hende at hun ikke kan komme op og gå, da hun vil mere end hun kan. Hun går rigtig meget med alt foran sig som du også skriver. Tager alt hun kan, samt højstol mm. Man bliver bare lidt utålmodig, da man synes det rykker virkelig langsomt. Vi kan selvfølgelig sagtens se at hun udvikler sig hele tiden, men vi har desværre ikke fået den der helt store YES oplevelse hvor det pludselig bare går stærkt med udvikling i forhold til at gå. Man sætter sig hele tiden nogle mål 1-2 måneder ud i fremtiden, hvor man er sikker på hun går, og inden vi ser os om er vi dertil, og hun går stadig ikke. Først var det jul, så fastelavn, nu krydser jeg ALT hvad jeg kan på hun går selv til påske, men man mister snart håbet/tålmodigheden. Ved ikke, om du har en ide om hvor længe det mon tager endnu? Vi øver meget ihærdigt.. Så jeg har brug for lidt håb igen ;-)
Hun er egentlig blevet god til at lege, og lege alene, så deet går godt, og hun forstår mere end hun lige umiddelbart selv kan forklare eller hvad man siger. Hun forstår mere end hvad hun kan sige, og svare på..
Mht mad, får hun meget af det du skriver til aftensmad. Synes dog problemet er lidt, at når hun får frokost hjemme, så er deet næsten det samme som aftensmad, da det er grød, mos, frikadeller og andet varmt. For hun er som sagt meget sjældent interesseret i bolle, brød mm. Hun rækker bare tungen ud og spytter det ud med det samme. Ostehaps og figenstænger er nogle af de få ting hun gider spise af som er stykker / skal tygges.
Med venlig hilsen