Brev:
Sidde i vinduet
29. januar 2018
Alder:
19 mdr.
Sidde i vinduet
Hej Helen
Vores søn er det sidste stykke tid begyndt at interessere sig meget for vinduer og vindues kamme. Han vil så gerne sidde i vindues kammen og åbne og lukke vinduet. Vi bor ikke højt og de gange jeg har givet ham lov så har jeg altid været ved ham for at undgå fald osv. Jeg syntes dog godt det kan blive koldt når han sidder i vinduet og åbner vinduet. Så jeg lader ham ikke sidde der for lang tid. Han syntes virkelig det er spændende st sidde i vinduet og lege med vinduet.
Der har været et par gange hvor jeg har sagt nej også bryder han helt sammen og kaster sig rundt. Han bliver så ked af det og ofte er det umuligt at aflede ham med noget andet. Når han er ked af det sætter jeg ord på hans vrede og siger at jeg godt kan forstå ham for det er også spændende at sidde der og det er da også dumt at du ikke må lige nu osv osv. Jeg trøster ham og sætter mig ved ham.
Hvordan skal jeg forholde mig? Er det ok at han får lov til at sidde i vinduet? Eller skal jeg lære ham at det ikke er noget man gør. Og hvad gør jeg når han bliver ked af det efter et nej? Han kan sidde der i rigtig lang tid hvis jeg ikke tager ham ned.
Hilsen