Ny mad og lære at kravle

21. januar 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Ny mad og lære at kravle

Kære Helen.

Tusind tak for din hjælp indtil videre. Særligt dit seneste svar har gjort en markant forskel for vores tænkning af Frederiks døgn, og nu sover han - hold nu fast - i sin egen seng klokken 19. Vi skal stadig ind til ham 4-5 gange før han rigtigt sover, fordi han vender sig og står på alle fire i søvne, men døgnet er vendt og det er helt fantastisk. Desuden kæmpede vi et par dage med tremmesengen, og så accepterede han det pludselig, hvilket har medført at han har accepteret barnevognen og er faldet i søvn der 3 dage i træk. FANTASTISK!!

Nu til mine spørgsmål:

- Vi er begyndt at give Frederik mere "rigtig" familiemad udover grød og mos, men han får det TIT galt i halsen. Han er god til at bide stykker af, men kan slet ikke finde ud af at tygge/sluge det. Skal vi vente ...

Annonce

... nogle uger, før vi prøver igen, eller er der kun en måde at lære det på - at øve det? Det han får er f.eks kogte gulerødder, pastaskruer, tvebakker, kogte kartofler osv... Altså ikke noget, som ikke er babyvenligt.

- Frederik har nu gjort sig klar til at kravle i over 1,5 måned. Han står på alle 4 og rokker frem og tilbage, står med strakte ben som en abe, har lært at sætte sig op selv og springer generelt rundt - på alle andre måder end at kravle. Kan vi hjælpe ham på en måde, så han får fat i teknikken? Han er SÅ tæt på, men det fungerer ikke rigtig for ham med armene. Jeg ved godt, at vi måske bare burde vente, men han brokker sig sindssygt meget, fordi han virkelig gerne vil fremad og ikke til siden, bagud osv.

Vi sætter så stor pris på din hjælp!
Med venlig hilsen

Frederiks mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger