Brev:
Ny mad og lære at kravle
21. januar 2018
Alder:
7 mdr.
Ny mad og lære at kravle
Kære Helen.
Tusind tak for din hjælp indtil videre. Særligt dit seneste svar har gjort en markant forskel for vores tænkning af Frederiks døgn, og nu sover han - hold nu fast - i sin egen seng klokken 19. Vi skal stadig ind til ham 4-5 gange før han rigtigt sover, fordi han vender sig og står på alle fire i søvne, men døgnet er vendt og det er helt fantastisk. Desuden kæmpede vi et par dage med tremmesengen, og så accepterede han det pludselig, hvilket har medført at han har accepteret barnevognen og er faldet i søvn der 3 dage i træk. FANTASTISK!!
Nu til mine spørgsmål:
- Vi er begyndt at give Frederik mere "rigtig" familiemad udover grød og mos, men han får det TIT galt i halsen. Han er god til at bide stykker af, men kan slet ikke finde ud af at tygge/sluge det. Skal vi vente nogle uger, før vi prøver igen, eller er der kun en måde at lære det på - at øve det? Det han får er f.eks kogte gulerødder, pastaskruer, tvebakker, kogte kartofler osv... Altså ikke noget, som ikke er babyvenligt.
- Frederik har nu gjort sig klar til at kravle i over 1,5 måned. Han står på alle 4 og rokker frem og tilbage, står med strakte ben som en abe, har lært at sætte sig op selv og springer generelt rundt - på alle andre måder end at kravle. Kan vi hjælpe ham på en måde, så han får fat i teknikken? Han er SÅ tæt på, men det fungerer ikke rigtig for ham med armene. Jeg ved godt, at vi måske bare burde vente, men han brokker sig sindssygt meget, fordi han virkelig gerne vil fremad og ikke til siden, bagud osv.
Vi sætter så stor pris på din hjælp!
Med venlig hilsen
Frederiks mor