Brev:
Dårlig hørelse eller eksperimentering med stemme
15. januar 2018
Alder:
13 mdr.
Dårlig hørelse eller eksperimentering med stemme
Hej Helen,
Hvordan ved man om der er behov for en ekstra test af et barns hørelse og kan det testes bedre end ved fødslen?
Jeg kan ikke finde ud af om det bare er ganske almindelig ”børnelarm” eller om min søn måske har nedsat hørelse og derfor larmer.
Jeg har fået et par kommentarer fra vuggestuen om at han da har fundet sin stemme og at han godt nok eksperimentere med den, jeg synes også nogle gange han larmer mere end de andre vi kender. Men jeg synes det er svært at vurdere om det er ganske normalt eller om det er noget der skal undersøges.
Han skal jo også have lov at lege med sin stemme og finde ud af hvordan den virker, samtidig kan det jo også være svært at sammenligne med andre børn da de jo er forskellige og er på forskellige udviklingstrin.
Han har altid snakket og pludret meget.
Med venlig hilsen
Kris