Brev:
Højstolens bøjle
15. januar 2018
Alder:
13 mdr.
Højstolens bøjle
Hej Helen,
Åh min søn er ved at blive en stor dreng. Han er glad og trives rigtig godt, han udvikler sig hurtigt og det er bare fedt at være med til.
Den anden dag i vuggestuen, henter jeg ham midt i eftermiddagsmaden og til min store overraskelse sidder han uden bøjle på hans højstol.
Pyh, jeg synes det er et stort skridt og så er man bare slet ikke baby mere når man kan det. Det er en fed oplevelse og hvor er det sejt.
Men mit mor-hjerte… Jeg har ”kæmpet” lidt med tanken her i weekenden… Og jeg har brug for lidt vejledning til hvordan vi får bøjlen af derhjemme.
Han er god til at gå og han vidste os også lige i weekenden at han kan komme op af bøjlen (han faldt ikke ned, heldigvis), derfor snakkede vi om at det måske var godt at tage bøjlen af derhjemme også, på den måde får han mere bevægelighed og selvstændighed.
Jeg har også læst at børn ofte slår sig mindre ved at falde ned fra stolen uden bøjle en med bøjle, hvis det nu skulle ske.
Men jeg har svært ved at forestille mig hvordan man gør, hvordan lære man ham at han skal blive siddende – er der noget vi skal være ekstra opmærksomme på i forhold til før?
Eller er det bedre at købe en sele til stolen, nu når han ikke er så gammel, og lade ham øve sig i vuggestuen først hvor han kan se de andre sidder pænt på stolen.
Med venlig hilsen
Kris