Højstolens bøjle

15. januar 2018

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Højstolens bøjle

Hej Helen,

Åh min søn er ved at blive en stor dreng. Han er glad og trives rigtig godt, han udvikler sig hurtigt og det er bare fedt at være med til.
Den anden dag i vuggestuen, henter jeg ham midt i eftermiddagsmaden og til min store overraskelse sidder han uden bøjle på hans højstol.

Pyh, jeg synes det er et stort skridt og så er man bare slet ikke baby mere når man kan det. Det er en fed oplevelse og hvor er det sejt.
Men mit mor-hjerte… Jeg har ”kæmpet” lidt med tanken her i weekenden… Og jeg har brug for lidt vejledning til hvordan vi får bøjlen af derhjemme.

Han er god til at gå og han vidste os også lige i weekenden at han kan komme op af ...

Annonce

... bøjlen (han faldt ikke ned, heldigvis), derfor snakkede vi om at det måske var godt at tage bøjlen af derhjemme også, på den måde får han mere bevægelighed og selvstændighed.

Jeg har også læst at børn ofte slår sig mindre ved at falde ned fra stolen uden bøjle en med bøjle, hvis det nu skulle ske.

Men jeg har svært ved at forestille mig hvordan man gør, hvordan lære man ham at han skal blive siddende – er der noget vi skal være ekstra opmærksomme på i forhold til før?
Eller er det bedre at købe en sele til stolen, nu når han ikke er så gammel, og lade ham øve sig i vuggestuen først hvor han kan se de andre sidder pænt på stolen.

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder